Με περισσότερα από 1.500 σχόλια έκλεισε νωρίτερα σήμερα το απόγευμα, η ηλεκτρονική διαβούλευση επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση.
Το σχέδιο νόμου, που φέρει τον τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες. Από τα συνολικά δεκαεπτά άρθρα του σχεδίου νόμου, δύο είναι εκείνα που συγκέντρωσαν τα περισσότερα σχόλια: Το άρθρο 3, το οποίο αναφέρεται στην οργάνωση και τα προγράμματα των ιδιωτικών σχολείων (474 σχόλια) και το άρθρο 10, που αναφέρεται στις συμβάσεις εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (281 σχόλια).
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
– Σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων
Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπεται αρχικά η παροχή ευελιξίας στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού προγράμματος του υπουργείου). Επίσης, προβλέπεται ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων.
Επιπλέον, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων θα ελέγχεται μόνο με έλεγχο νομιμότητας και όχι με έλεγχο σκοπιμότητας. Σημαντική ρύθμιση, είναι επίσης εκείνη που προβλέπει τη διεύρυνση δυνατότητας μετεγγραφών μαθητών και από ιδιωτικά σχολεία σε ιδιωτικά.
– Σχετικά με τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
Το νομοσχέδιο προβλέπει την αξιολόγηση των ιδιωτικών σχολείων, του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, κατ’ αναλογία των κριτηρίων που ισχύουν πλέον και για τα δημόσια σχολεία. Επιπλέον, προβλέπεται η σύναψη συμβάσεων αορίστου χρόνου, χωρίς τη διετία της πρώτης πρόσληψης, καθώς καταργούνται οι συμβάσεις διετίας, που ίσχυαν μέχρι σήμερα. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα περιορισμού του ωραρίου των εκπαιδευτικών σε δύο περιπτώσεις: Πρώτον, κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και δεύτερον, σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου.
Ένα σημείο, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις εκ μέρους των αρμόδιων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, είναι εκείνο της δυνατότητας που δίνεται για πρόσθετη απασχόληση των εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου. Για την απασχόληση αυτή, δίνεται η δυνατότητα αύξησης εισοδήματος.
Ως προς τους ορισμούς διευθυντών και υποδιευθυντών, το νομοσχέδιο προβλέπει έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, δυνατότητα αντικατάστασης διευθυντή και
υποδιευθυντών εντός του σχολικού έτους και δυνατότητα διορισμού υποδιευθυντών (προαιρετική και όχι υποχρεωτική), ανεξαρτήτως αριθμού.
Ειδικότερα για τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων, δίνονται κάποιες επιπλέον δυνατότητες. Αυτές περιλαμβάνουν το να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου, με πρόσθετη αμοιβή, καθώς επίσης και να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).
– Σχετικά με τη χρήση των κτηριακών εγκαταστάσεων
Το νομοσχέδιο προβλέπει την συστέγαση όλων των ειδών φορέων εκπαίδευσης στις εγκαταστάσεις ενός ιδιωτικού σχολείου, καθώς επίσης και την αξιοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων και το καλοκαίρι, με δυνατότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών του σχολείου και αύξησης του εισοδήματός τους.