«Η πανδημία έχει τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, οι οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν εάν όλα τα κράτη – μέλη επιδείξουν πνεύμα αλληλεγγύης, αποτελεσματικότητα και συνοχή. Μόνο έτσι είναι εφικτό να μετατρέψουμε αυτή την κρίση σε μια ευκαιρία προς όφελος όλων των ευρωπαίων πολιτών, συμπεριλαμβανομένων, φυσικά, των Ελλήνων» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης κατά το Άτυπο Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, που διεξήχθη σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης.
Ο υφυπουργός στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στο σύνολο των ζητημάτων ελληνικού ενδιαφέροντος στον εν λόγω τομέα. Ειδικότερα, στο υψηλής προτεραιότητας ζήτημα της ευρωβινιέτας, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέλυσε τις ελληνικές θέσεις διατυπώνοντας ορισμένους σοβαρούς προβληματισμούς αναφορικά με τις διαδικασίες υλοποίησης του συστήματος, το οποίο έχει ως στόχο την ενσωμάτωση του κόστους των εκπομπών CO2 στις πληρωμές των διοδίων και στα τέλη χρήσης για τα βαρέα φορτηγά.
Ως προς το θέμα της εφαρμογής των πράσινων λωρίδων (Green Lanes), που έχουν ως στόχο την απρόσκοπτη διασυνοριακή μεταφορά εμπορευμάτων, ο υφυπουργός είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει την επιτυχή εφαρμογή της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας από την εκδήλωση της πανδημίας, ειδικά στα σύνορα με τις χώρες εκτός ΕΕ με την Τουρκία, τη Βόρεια Μακεδονία και την Αλβανία.
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal), προτάθηκαν δράσεις για την υλοποίηση της αυτοματοποιημένης οδήγησης σε δύο άξονες: δράσεις σταδιακής επέκτασης της κυκλοφορίας αυτόματων οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες και προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου στις μελλοντικές ανάγκες. Ο κ. Κεφαλογιάννης εισηγήθηκε, επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποστηρίξει χρηματοδοτικά τα σχετικά προγράμματα.
Ως προς το κύριο θέμα της ημερήσιας διάταξης που έθεσε η κροατική προεδρία για την ψηφιοποίηση των αερομεταφορών, η ελληνική πλευρά υπογράμμισε τη σημασία της ψηφιοποίησης ως βασικού εργαλείου για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας. Επεσήμανε, ωστόσο, ότι η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας οφείλει να παραμείνει ένα ανθρωποκεντρικό σύστημα, το οποίο να χρηματοδοτείται από την ΕΕ μέσω προγραμμάτων, όπως το HORIZON 2020.
Για τον τομέα της ναυτιλίας, ο οποίος έχει πληγεί ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, ο κ. Κεφαλογιάννης επεσήμανε τον ιδιαίτερα κρίσιμο ρόλο που διαδραμάτισε στη διατήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σε αυτό το πνεύμα, τόνισε ότι η ΕΕ θα πρέπει να λάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για να διασφαλιστεί η πρόσβαση σε χρηματοδότηση χωρίς αυστηρούς περιορισμούς και να διασφαλίσει τη ρευστότητα των ναυτιλιακών εταιρειών, προκειμένου να συμβάλλουν στην ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας.