Ο όμιλος Air France-KLM κατέγραψε καθαρή ζημία χρήσεως ύψους 1,8 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, καθώς δέχθηκε βαρύ πλήγμα από τις πρώτες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού τον Μάρτιο, ενώ η προοπτική μοιάζει ζοφερή μέχρι — τουλάχιστον — το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Η ζημία του πρώτου τριμήνου είναι πάνω από πενταπλάσια σε σύγκριση με αυτή των 324 εκατομμυρίων ευρώ που καταγραφόταν έναν χρόνο νωρίτερα. Συμπεριλαμβάνει 455 εκατομμύρια ευρώ για αγορά καυσίμων που δεν καταναλώθηκαν, εξαιτίας της κρίσης.
Τα αποτελέσματα χρήσης αυτά δεν αντανακλούν παρά μόνο τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορωνοϊού στην αεροπορική κίνηση τον Μάρτιο, ενώ η χρονιά είχε «αρχίσει πολύ καλά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο», σχολίασε ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Φρεντερίκ Γκαζέ απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής διάσκεψης.
Ο γαλλο-ολλανδικός αερομεταφορέας, που αναμένεται να λάβει 7 δισεκατομμύρια ευρώ από το γαλλικό κράτος απλά για να κρατήσει το κεφάλι πάνω από το νερό, έκανε εξάλλου λόγο για μεγάλη μείωση των επιβατών που μετέφερε, κατά 10,5% το πρώτο τρίμηνο (–35% τον Μάρτιο), ενώ προεξοφλεί κατάρρευση (–95%) το δεύτερο τρίμηνο που θα μετριαστεί κάπως το τρίτο (–80%), όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή του.
Η Air France-KLM αναμένει «βραδεία επανέναρξη της δραστηριότητας το καλοκαίρι του 2020 με την προοδευτική άρση των περιορισμών στα σύνορα» αλλά εκτιμά ότι η ζήτηση για τις εμπορικές πτήσεις «δεν αναμένεται να επιστρέψει στο επίπεδο πριν από την κρίση προτού περάσουν πολλά χρόνια».
Το 2021 αναμένεται να προχωρήσει σε αναδιαμόρφωση του στόλου του, προαναγγέλλει μείωση της χωρητικότητας «κατά τουλάχιστον 20%» σε σχέση με το επίπεδο προτού ξεσπάσει η κρίση, το 2019.
Η διεύθυνση του ομίλου βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τα συνδικάτα, ενόψει απολύσεων. Άλλες εταιρείες του τομέα έχουν ήδη εξαγγείλει χιλιάδες. Αθροιστικά, οι θέσεις εργασίας που θα περικόψουν οι British Airways, Ryanair και Virgin Atlantic ανέρχονται σε 18.000.