Με έκπληξη παρατηρούμε τους πολιτικούς εναγκαλισμούς των τελευταίων ημερών μεταξύ του υπουργού υγείας και του πρ. υφυπουργού υγείας Παύλου Πολάκη.
Για παράδειγμα σήμερα, ο υπουργός υγείας Β.Κικίλιας, συνομιλώντας μέσω κοινωνικών δικτύων με τον Παύλο Πολάκη σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα, τον ευχαρίστησε για την “αλληλεγγύη και τη διάθεση προσφοράς του”, όταν ο τελευταίος προσφέρθηκε ως γιατρός (μέσω των κοινωνικών δικτύων) να βοηθήσει εθελοντικά στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού.
Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο υπουργός Υγείας, λειτούργησε στο πλαίσιο του πολιτικού πολιτισμού που τον διακρίνει, ακολουθώντας το κλίμα συναίνεσης που απαιτούν οι περιστάσεις. Κάποιοι άλλοι ισχυρίζονται ότι ο κ. Κικίλιας λειτούργησε με κριτήριο τη συναδελφική αλληλεγγύη η οποία πρέπει να διέπει τις σχέσεις μεταξύ γιατρών. Ορισμένοι, τέλος πιστεύουν ότι οι δημόσιοι έπαινοι αποσκοπούν στην εκπομπή μηνύματος στην Ελληνική κοινωνία ότι αυτά που μας χωρίζουν (σε μια τέτοια συγκυρία) είναι πολύ λιγότερα από εκείνα που μπορούν να μας ενώσουν.
Θα μπορούσα να ακούσω ή να δεχτώ τα επιχειρήματα αυτά αν ο κ. Κικίλιας λειτουργούσε αποκλειστικά με γνώμονα τον πολιτικό, συναδελφικό ή κομματικό του ρόλο. Όμως και εδώ θα μπορούσαν να διατυπωθούν ενστάσεις. Πώς για παράδειγμα εναγκαλίζεται πολιτικά με κάποιον ο οποίος μόλις λίγες μέρες πριν (στις 5/3) σε δημόσια παρέμβασή του στο Ηράκλειο Αττικής έλεγε επί λέξει “Αυτή τη στιγμή και ο Λοβέρδος και ο Άδωνις και ο Αβραμόπουλος θα έπρεπε να είναι πολύ καιρό στη φυλακή. Και σταματώ σε αυτούς τους τρεις, αλλά και για τον Σαμαρά θα μπορούσα να πω και για τον Στουρνάρα και για διάφορους άλλους και για τον Σαλμά…”
Πώς για παράδειγμα μπορεί να συνομιλεί πολιτικά με κάποιον που ζητά την πολιτική και ηθική εξόντωση του πρ. αρχηγού του κόμματός του, συναδέλφων του στο υπουργικό συμβούλιο, αλλά και προκατόχων του στη θέση που σήμερα βρίσκεται ο ίδιος;
Πώς επίσης μπορεί να “νομιμοποιεί” πολιτικά κάποιον ο οποίος διέλυσε τον οργανισμό που διαχειρίζεται την κρίση (το παλιό ΚΕΕΛΠΝΟ), απαξιώνοντας τα στελέχη του και τους γιατρούς (όπως ο καθηγητής Τσιόδρας) που το απαρτίζουν;
Πώς μπορεί να συναγελάζεται με κάποιον που με ρατσιστικό μίσος χαρακτηρίζει όσους κοινωνούν των αχράντων μυστηρίων ως “χριστιανοταλιμπάν”, συγκρίνοντάς τους με τους δολοφόνους Αφγανούς τρομοκράτες οι οποίοι κακοποιούν τις γυναίκες, αποκεφαλίζουν τους αντιπάλους τους και ευθύνονται για το αίμα χιλιάδων αθώων πολιτών στους δίδυμους πύργους;
Το χειρότερο όμως δεν είναι αυτό: Το χειρότερο είναι ότι ο κ. Πολάκης, ως προβεβλημένο πολιτικό στέλεχος αλλά και ως γιατρός που έπρεπε να δίνει το παράδειγμα στην κοινωνία αυτές τις ημέρες, προέβη σε μια απαράδεκτη διαπίστωση, η οποία σε οποιαδήποτε σοβαρή κοινωνία θα έπρεπε να είχε προκαλέσει την αφαίρεση της ιατρικής του άδειας και ίσως και την επέμβαση της εισαγγελίας: Ισχυρίστηκε επί λέξει, ότι: “ο κορωνοϊός τελικά μας ήρθε από τους πλούσιους και τους χριστιανούς”, άποψη η οποία προφανώς και δεν εμπεριέχει καμία επιστημονική προσέγγιση, αλλά αντίθετα απολύτως ρατσιστικά κίνητρα (βάσει του αντιρατσιστικού νόμου που τιμωρεί τη διάκριση βάσει εθνικότητας, φύλου, θρησκείας κλπ).
Θα μπορούσε κανείς να επικαλεστεί και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό ο οποίος στο τελευταίο του διάγγελμα, όχι μόνο δεν έμεινε σε πολιτικές αβρότητες και ισορροπίες, αλλά δεσμεύτηκε για την “παραδειγματική τιμωρία όσων φέρονται αντικοινωνικά και όσων διασπείρουν τον ιό της παραπληροφόρησης με ανυπόστατες φήμες”. Και σίγουρα οι δηλώσεις του κ. Πολάκη τις οποίες αναλύσαμε, ούτε οι πιο “κοινωνικές” ήταν, και ασφαλώς ούτε οι πιο αξιόπιστες…
Γι αυτό και μόνο τον λόγο, θα έπρεπε ο κ. Κικίλιας, ως επικεφαλής ενός υπουργείου που μέσα σε μια δύσκολη συγκυρία επιτελεί άριστα τη δουλειά του, να αποκλείσει τον κ. Πολάκη από τους πολιτικούς συνομιλητές του.
Δεν θέλω να αδικήσω τον Βασίλη Κικίλια. Αντιλαμβάνομαι ότι έχει να ασχοληθεί με πολύ σοβαρότερα θέματα από τον Παύλο Πολάκη, και ότι ως υπουργός οφείλει να κλείνει μέτωπα προκειμένου να αφοσιωθεί απερίσκεπτος στη δουλειά του. Όμως ας ξανασκεφτεί το παράδειγμα το οποίο μπορεί να φτάσει στον κάθε ένα ξεχωριστά από συμπεριφορές τύπου Πολάκη και να αναρωτηθεί αν η κοινωνία μας θα ήθελε αν ω μη γένοιτο νοσήσει, την περίθαλψή της να την αναλάβει (ευτυχώς όχι ως αρμόδιος υπουργός), κάποιος που πιστεύει ότι τον κορωνοϊό τον φέρνουν οι πλούσιοι και οι χριστιανοί και θα καταλάβει το μικρό, επικοινωνιακό του φάουλ…
Γ.Μ.