Στην ενίσχυση των πληροφοριακών συστημάτων έχουν ρίξει το βάρος οι διοικήσεις των τραπεζών ώστε να μείνουν στο σπίτι όσον το δυνατόν περισσότεροι τραπεζοϋπάλληλοι και συναλλασσόμενοι και τόσο τα καταστήματα όσο και οι διοικητικές υπηρεσίες να δουλέψουν με το απολύτως απαραίτητο προσωπικό ασφαλείας.
Η Eurobank προχώρησε σε πλήθος κινήσεων ώστε να αυξήσει την πελατειακή βάση που εξυπηρετείται με ηλεκτρονικό τρόπο. Πέραν των ενημερωτικών επιστολών προς τους πελάτες για τις δυνατότητες που τους παρέχονται, η τράπεζα:
Ενημέρωσε περίπου 300.000 πελατες της που διαθέτουν κάρτα εκδόσεως της Τράπεζας αλλά δεν έχουν κωδικούς e-banking για το πώς μπορούν να τους αποκτήσουν χωρίς να πάνε σε κατάστημα.
Σε άλλους 100.000 πελάτες, που δεν διαθέτουν κάρτα, θα σταλούν τις αμέσως επόμενες μέρες με πρωτοβουλία της τράπεζας και χωρίς χρέωση στο σπίτι τους, με κούριερ, κάρτες, ώστε με αυτές να μπορούν να προχωρήσουν αμέσως στην έκδοση κωδικών για ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Ειδικότερα, σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις που δοκιμάζονται, η τράπεζα παρέχει τη μοναδική τεχνολογική υποδομή v-banking που δίνει τη δυνατότητα εκτέλεσης σχεδόν του συνόλου των συναλλαγών της τραπεζικής επιχειρήσεων μέσω της οθόνης του ηλεκτρονικού υπολογιστή σε συνεργασία με το στέλεχος της τράπεζας που χειρίζεται τον αντίστοιχο λογαριασμό. Από χθες μάλιστα υπάρχουν 1.000 θέσεις v-banking διαθέσιμες για την εξυπηρέτηση των πελατών.
Στο πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων η Εκτελεστική Επιτροπή της Alpha Bank, καλεί να μην προσέλθουν στην εργασία τους και να εργάζονται από το σπίτι τους, όταν είναι εφικτό, υπαλλήλοι που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, δηλαδή :
- έγκυες,
- πελάτες άνω των 60 ετών
- από ενεργό νεοπλασία ή αιματολογικό νεοπλασματικό νόσημα ή λαμβάνουν χημειοθεραπεία
- μεταμοσχευθέντες
- εργαζόμενοι που λαμβάνουν για οποιοδήποτε χρόνιο νόσημα ανοσοκατασταλτική φαρμακευτική αγωγή
- ασθενείς – πάσχοντες από Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1.
Επίσης, τα στελέχη των καταστημάτων θα εναλλάσσονται ανά δύο εβδομάδες. Συγκεκριμένα, το 50% του προσωπικού θα καλύπτει τις λειτουργικές ανάγκες του καταστήματος, ενώ το υπόλοιπο 50% θα παραμένει στο σπίτι του. Επιπλέον όσον αφορά την είσοδο των πελατών στο κατάστημα έχει οριστεί μέγιστος αριθμός ταυτόχρονα εξυπηρετούμενων πελατών ανά κατάστημα, ανάλογα με το εμβαδόν του κάθε καταστήματος.
Όσον αφορά στο Προσωπικό των Κεντρικών Υπηρεσιών, με ευθύνη των Διευθυντών, επιλέγεται κατ’ ελάχιστον το 25% της Δύναμης κάθε Μονάδας για να εργαστεί από το σπίτι ενώ το ποσοστό μπορεί να ξεπεράσει κατά περίπτωση 50%.
Η Εθνική Τράπεζα προτρέπει ακόμα πιο εμφατικά για τη χρήση τους και επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, έχει ήδη συστήσει διατμηματική Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων που συνεδριάζει σε καθημερινή βάση και λαμβάνει συντονισμένες και γρήγορες αποφάσεις ώστε να διασφαλιστεί η υγεία και ασφάλεια όλων αλλά και η εύρυθμη λειτουργία.
Παράλληλα η τράπεζα προχωρά στη θέσπιση μέτρων ελεγχόμενης ροής τους αριθμών πελατών που εισέρχονται στα καταστήματα. Και Για την Εθνική το μεγαλύτερο στοίχημα είναι η ημέρα καταβολής των συντάξεων, αν και λόγω των capital controls οι περισσότεροι συνταξιούχοι μεγάλης ηλικίας έχουν κάρτες και έχουν εξοικειωθεί πλέον με τα ΑΤΜ.
Και η Τράπεζα Πειραιώς που είχε το πρώτο κρούσμα στην Αττική και νοσεί και ο πρόεδρός της, έχει αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων που εργάζονται από το σπίτι και ρίχνει το βάρος στις συναλλαγές web banking (winbank), μεγιστοποιώντας την ήδη εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας και έχει ενισχύσει το cyber security για την προστασία των πελατών της. Παράλληλα έχει περιορίσει το πλήθος των συναλλασσόμενων πελατών στο δίκτυο καταστήματων.