Οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, που θέλουν να είναι μέσα στα trend του 2020, θα πρέπει να κοιτάξουν το παρελθόν, για να σχεδιάσουν για το μέλλον.
Παρόλο που τα trends του 2020 θα βασιστούν σε πολλούς τομείς, που έχει ήδη δει η βιομηχανία, η καινοτομία στις κατηγορίες αυτές θα μπορούσε να μεταβάλει τις επιχειρήσεις.
Περισσότερο από ένα μπιφτέκι
Τα φυτικά μπιφτέκια κέρδισαν το ενδιαφέρον το 2019. Στα super market, στα εστιατόρια, ακόμη και στα θεματικά πάρκα, οι καταναλωτές μπορούσαν εύκολα να βρουν φυτικές επιλογές αντί για το βοδινό κρέας.
Η πληθώρα των φυτικών επιλογών είναι ευπρόσδεκτες ειδήσεις για τους vegans, αλλά και τους καταναλωτές, που θέλουν να μειώσουν την πρόσληψη κρέατος.
Ωστόσο, τα μπιφτέκια και το βόειο κρέας είναι μόνο ένας μικρός τομέας των επιλογών. Σήμερα υπάρχουν λίγες επιλογές για τους καταναλωτές, που θέλουν άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως προϊόντα που μοιάζουν με κοτόπουλο ή ψάρι.
Κάνναβη
Το 2019, η κάνναβη άρχισε να πλημμυρίζει την αγορά τροφίμων και ποτών, ωστόσο το 2020 θα μπορούσε να είναι η χρονιά που οι μεγάλοι παίκτες θα ξεχωρίσουν.
Παρά τα ρυθμιστικά ζητήματα, οι αναλυτές προβλέπουν ότι οι εταιρείες θα προωθήσουν τα προϊόντα, αναπτύσσοντας μια στρατηγική marketing εστιασμένη σε μια ιστορία για την ουσία και εκπαιδεύοντας τους καταναλωτές για τα διάφορα είδη..
Εξαγορές μικρών εταιρειών
Μετά τις αγορές μεγάλης κλίμακας το 2018, η βιομηχανία ξεκίνησε από πέρυσι να δείχνει ενδιαφέρον για μικρότερες μάρκες.
Οι αναλυτές προβλέπουν παρόμοιο πρότυπο συγχωνεύσεων και εξαγορών φέτος, καθώς οι εταιρείες θέλουν να επεκτείνουν την εμβέλειά τους, αλλά και να αυξήσουν την παρουσία τους σε καταναλωτικές τάσεις, όπως μπάρες και σνακ.
Πρωτεΐνη εκτός μπιζελιού
Το 2019, οι καταναλωτές αγκάλιασαν τα φυτικά κρέατα, ενώ η βιομηχανία φέτος θα αναγκαστεί να βρει άλλες λύσεις, πέρα από το βασικό σημερινό συστατικό της: την πρωτεΐνη μπιζελιού.
Η πρωτεΐνη μπιζελιών έχει ένα εντυπωσιακό θρεπτικό προφίλ, είναι φθηνή και μπορεί εύκολα να επεξεργαστεί, αλλά η Μαρία Βελισσαρίου, επικεφαλής επιστήμονας και υπεύθυνος τεχνολογίας για το Institute of Food Technologists, δήλωσε ότι οι υπάρχοντες παραγωγοί πρωτεΐνης μπιζελιού πιέζονται από την αυξανόμενη ζήτηση.
“Θα δούμε άλλες μορφές πρωτεΐνης, από άλλες πηγές που εισέρχονται στην αγορά”, ανέφερε.
Τα μανιτάρια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ενώ και τα ρεβίθια βρίσκονται στο επίκεντρο.
Λειτουργικά τρόφιμα
Σήμερα, όλο και περισσότερο, οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα ανάλογα με το ρόλο που διαδραματίζουν στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ασθενειών και στην προώθηση της καλής υγείας.
Οι λεγόμενες λειτουργικές τροφές αναμένεται να αναπτυχθούν το 2020.
Καινοτομία στο γάλα
Η καινοτομία θα μπορούσε να δώσει ώθηση στον εναλλακτικό γαλακτοκομικό χώρο.
Σήμερα, ο διάδρομος των γαλακτοκομικών προϊόντων είναι γεμάτος από εναλλακτικά προϊόντα, από βρώμη και αμύγδαλο έως κάνναβη και σόγια, και η ανάπτυξη αναμένεται να επιταχυνθεί το 2020 χάρη στην καλύτερη καινοτομία στην υφή, τη διατροφή και τα συστατικά.