Τα trends του 2019 στη βιομηχανία τροφίμων ήταν τα προϊόντα για την υγεία και την ευεξία, τα clean label και τα φυτικά τρόφιμα.
Το 2020, φαίνεται να ενισχύονται ανάλογες τάσεις, σε ακόμη πιο εξειδικευμένες κατηγορίες.
Healthy snacks on-the-run
Οι καταναλωτές προσπαθούν να βρουν βολικούς τρόπους, για να ικανοποιήσουν την πείνα τους, αλλά ταυτόχρονα θέλουν να συνδυάσουν και την υγιεινή διατροφή. Σε αυτό το πλαίσιο, η αγορά snack έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια.
Ο τύπος των snack, που οι καταναλωτές αναζητούν, έχει μετατοπιστεί προς υγιέστερες εναλλακτικές λύσεις. Τα popped and puffed snacks, αναμένεται να είναι στο επίκεντρο.
Υπάρχει, επίσης, αξιοσημείωτη αύξηση των snack με πρωτεΐνη.
Ζάχαρη
Οι καταναλωτές ψάχνουν και θα συνεχίζουν να ψάχνουν τρόπους να μειώσουν τη ζάχαρη. Έτσι, οι εταιρείες αναζητούν γλυκαντικά για να την αντικαταστήσουν ή στρέφονται προς τη μείωση της ποσότητας ζάχαρης, που βάζουν στα προϊόντα τους.
Ένα βασικό παράδειγμα είναι η Cadbury, που κυκλοφορεί σοκολάτα με 30% λιγότερη ζάχαρη.
Εάν η μεγαλύτερη μάρκα σοκολάτας κάνει συνειδητή προσπάθεια να μειώσει την ποσότητα ζάχαρης στα προϊόντα της, τότε είναι πιθανό ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι το παράδειγμα το 2020.
Flexitarian Blends
Οι καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για το κρέας.
Πολλά μεγάλα εμπορικά σήματα κρέατος προσφέρουν πλέον συνδυασμένες εναλλακτικές λύσεις, όπως για παράδειγμα η Tyson Foods και η Hormel. Υπάρχει, ακόμη, αύξηση στα μίγματα γαλακτοκομικών και φυτικών γαλακτοκομικών προϊόντων 50/50. Για παράδειγμα, οι γαλακτοπαραγωγοί της Αμερικής εγκαινίασαν μια γκάμα προϊόντων, που είναι μισό από αγελάδα και το υπόλοιπο γάλα βρώμης ή αμυγδάλου.
Food Waste
Φρούτα και λαχανικά, που σήμερα χαρακτηρίζονται ατελή, λόγω εμφάνισης, θα βγουν στα super market. Το 2020, είναι πιθανό να δούμε περισσότερα τέτοια τρόφιμα στα ράφια.