Το 2020, είναι η χρονιά ορόσημο για τη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία, γιατί οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αντιμετωπίσουν τις πιο σημαντικές αλλαγές της αυτοκίνησης.
Οι δυο πυλώνες που θα καθορίσουν το μέλλον των οχημάτων και την βιωσιμότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση.
Η εφαρμογή των νέων τάσεων, απαιτεί μεγάλες επενδύσεις καθώς και ριζική αναδιάρθρωση των δομών και των λειτουργιών των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτοκινήτου.
Ουσιαστικά, τα επόμενα χρόνια θα βρεθούμε μπροστά σε μια νέα κατάσταση στον χώρο του αυτοκινήτου, όπου τα πάντα θα είναι καινούργια και θα απαιτούν νέο τρόπο διαχείρισης και αξιοποίησης.
Η Alfa Romeo αναζητά τρόπους για να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεων της και να αποσπάσει σημαντικό τμήμα από την πίτα των πωλήσεων τα επόμενα χρόνια.
Η στόχευση της στα μεγάλα αυτοκίνητα με ανάλογους κινητήρες, πρόσφερε οφέλη στην ιταλική μάρκα αλλά της στέρησε την παρουσία της στις μικρότερες και πιο ενδιαφέρουσες κατηγορίες οχημάτων.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για την Alfa Romeo είναι το νέο μοντέλο Tonale, το οποίο σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για την ιταλική φίρμα.
Τα πρώτα σχόλια μετά την αποκάλυψη του αυτοκινήτου στη φετινή έκθεση της Γενεύης είναι θετικά ενώ ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι η βράβευση του νέου μοντέλου σε διαγωνισμούς που εξετάζουν την σχεδίαση και την άποψη του κάθε κατασκευαστή για τα μελλοντικά μοντέλα.
Η Alfa Romeo Tonale, είναι ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο και όπως ανακοινώθηκε από τη εταιρεία, το αυτοκίνητο παραγωγής δεν θα έχει μεγάλες διάφορες από το πρωτότυπο.
Η παρουσία του έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μικρομεσαίο SUV της Alfa Romeo. Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το νεότερο κεφάλαιο στην 109 χρόνων ιστορία της μάρκας.
Το όνομα Tonale, προέρχεται από το ομώνυμο πέρασμα στις ‘Αλπεις, που δεν απέχει πολύ από το πέραμα Stelvio και το οποίο είναι επίσης διάσημο, τόσο για το φυσικό του κάλλος, όσο και για το οδηγικό του ενδιαφέρον.
Οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις χαρακτηρίζονται από το στιλ της φίρμας που συνδυάζει τις παραδοσιακές αξίες της μάρκας με το μοντέρνο σχεδιασμό.
Στο σχεδιασμό αναδεικνύονται μια σειρά στιλιστικών χαρακτηριστικών, τα οποία είναι συνώνυμα της πλούσιας ιστορίας της μάρκας, όπως για παράδειγμα ο σχεδιασμός των τροχών με τα κυκλικά ανοίγματα. Το συγκεκριμένο στιλ για τους τροχούς παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη θρυλική 33 Stradale τη δεκαετία του 1960.
Παράλληλα, οι κομψοί όγκοι και οι επιφάνειες φέρνουν στη μνήμη τις φόρμες μοντέλων που έγραψαν ιστορία, όπως η Duetto, η Disco Volante Spider, αλλά και η αγαπημένη GT Junior. Εμπρός η χαρακτηριστική μάσκα και η σειρά με τα 3+3 φώτα συνδέουν την Tonale με την SZ και τη νεότερη Brera.
Το εσωτερικό αποπνέει δυναμισμό. Εστιασμένο στον οδηγό προσφέρει χώρο για 4 επιβάτες, ενώ τα υλικά που έχουν επιλεχθεί ενισχύουν τον χαρακτήρα του, μέσω της αντίθεσης που προκαλεί ο συνδυασμός υλικών όπως το αλουμίνιο, με το δέρμα και την Alcantara. Παράλληλα το πρωτότυπο εξοπλίζεται με τα νέα τεχνολογικά συστήματα που προσφέρουν άνεση και συνδεσιμότητα.
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής των 10,25” του συστήματος πολυμέσων. Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να είναι πάντα σε σύνδεση μέσω των νέων εφαρμογών “Alfista” και “Paddock”.
“Alfista”: πρόκειται για μία εφαρμογή που επιτρέπει στον χρήστη να ενημερώνεται για όλες τις εκδηλώσεις (clubs, συναντήσεις, νέα, κ.α.) που αφορούν τη μάρκα. Παράλληλα μέσω της εφαρμογής οι χρήστες έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε κληρώσεις με δώρο την VIP είσοδο σε ειδικές εκδηλώσεις της φίρμας.
“Paddock”: πρόκειται για μία εφαρμογή που επιτρέπει στο χρήστη να βλέπει και να αγοράζει σε πραγματικό χρόνο στοιχεία αναβάθμισης για το Tonale, καθώς και αξεσουάρ.
Στην Tonale, η επιλογή “Dynamic” εξελίχθηκε σε “Dual Power” εξασφαλίζοντας τη μέγιστη ισχύ και από τους δύο κινητήρες( θερμικός και ηλεκτροκινητήρας).
Παράλληλα το σύστημα πολυμέσων διαθέτει την επιλογή E-mozione, η οποία προσφέρει συγκεκριμένες ρυθμίσεις στην απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, πιο άμεσο φρενάρισμα και ακόμα πιο άμεση απόκριση στο σύστημα διεύθυνσης. Η επιλογή Ν (“Natural”), συνεχίζει να προσφέρει ισορροπία μεταξύ απόδοση και οικονομίας διαχειρίζονταν τους δύο κινητήρες. Το αποτέλεσμα είναι σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς να χάνεται ο σπορ χαρακτήρας.
Τέλος το πρόγραμμα “Advance Efficiency” εξελίχθηκε στο “Advance E” για απόδοση με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρον ότι η παραγωγή της Alfa Romeo Tonale, θα ξεκινήσει το 2021. Ίσως, όμως να επισπευσθούν οι διαδικασίες λόγω του ενδιαφέροντος που δείχνουν οι υποψήφιοι αγοραστές.