Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει προκειμένου να διασφαλίσει την βιωσιμότητα του συστήματος διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας και να προσλάβει περισσότερους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ώστε να μειώσει τις καθυστερήσεις κατά τη θερινή περίοδο, δήλωσαν σήμερα στελέχη της ΙΑΤΑ.
H ΙΑΤΑ ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα πρέπει επίσης να μειώσει τα τέλη αεροδρομίου και να αυξήσει τον αριθμό των τερματικών σταθμών και των αεροδιαδρόμων ώστε να μεγιστοποιήσει το δυναμικό των αερομεταφορών της, που εισφέρει περί τα 17,8 δις. ευρώ, ή το 10,2% του ΑΕΠ. «Οι αερομεταφορές αποτελούν κινητήριο μοχλό της ελληνικής οικονομίας. Η δυναμική είναι τεράστια αλλά για να αναπτυχθεί θα πρέπει να εφαρμοστούν καθοριστικής σημασίας συστάσεις», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της IATE, Al. de Juniac.
Η Ελλάδα είναι όγδοη σε μέγεθος αεροπορική αγορά στην Ευρώπη και έχει ιδιωτικοποιήσει τα αεροδρόμιά της, σε μία προσπάθεια ανάκαμψης από την οκταετή κρίση, αναπτύσσοντας την αεροπορική συνδεσιμότητά της κατά 106% από το 2013 μέχρι πέρυσι. «Τα τέλη αεροδρομίου συμπεριλαμβάνουν υψηλά τέλη παραχώρησης και δεν έχουν καθοριστεί σύμφωνα υγιείς οικονομικές ρυθμιστικές αρχές αλλά με συμφωνίες παραχώρησης», επισήμανε η IATE.
Περίπου 25,5 εκατομ. επιβατών και 73.000 τόνοι εμπορευμάτων αναχώρησαν από ελληνικά αεροδρόμια μέσα στο 2017 και η IATA δήλωσε ότι πρέπει να κατασκευαστούν νέες υποδομές τερματικών σταθμών και αεροδιαδρόμων για να ανταποκρίνονται στη μελλοντική αύξηση της επιβατικής ζήτησης.
Η IATΑ προέβλεψε ότι τα επόμενα είκοσι χρόνια ο αριθμός των επιβατών που αναχωρούν θα αυξηθεί κατά 33,1% και ότι εάν η Ελλάδα ακολουθήσει ορθή πολιτική τότε η βιομηχανία αερομεταφορών μπορεί να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 35% την ίδια περίοδο.