Πρωτίστως τη Θεσσαλονίκη πλήττει η ύπαρξη πληθώρας παρατάξεων χωρίς αντιστοιχία προτάσεων για την πόλη, αλλά με πρόταγμα την πολιτική επιβίωση κάποιων εκ των επικεφαλής. Αυτό τονίζει ο Υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Νίκος Ταχιάος, που μιλά στο thePresident.gr επισημαίνοντας όσα εκτιμά πως πρέπει να βαρύνουν στην απόφαση των Θεσσαλονικέων, λίγα 24ωρα πριν την κάλπη.
Συνέντευξη στον Βαγγέλη Μωυσή
Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις είστε ήδη πρώτος και περιμένετε να μάθετε τον αντίπαλο του β΄γύρου. Τα τελευταία 24ωρα του α΄ γύρου τι περιλαμβάνουν; Οικονομία δυνάμεων;
Αντιθέτως. Η πρωτιά μπορεί είναι αναμφισβήτητη, αλλά δεν υπάρχει κανένας εφησυχασμός. Δεν ξέρω ποιον θα έχω αντίπαλο στον β΄ γύρο, αλλά στον α΄ γύρο ο αντίπαλος όλων μας, είναι ο Κατακερματισμός! Και λέω όλων μας, γιατί κατά κύριο λόγο, ο κατακερματισμός δυνάμεων σε έναν μεγάλο αριθμό παρατάξεων που δεν εκπροσωπούν αντίστοιχο αριθμό προγραμμάτων για την επόμενη μέρα, δεν θα πλήξει τον Ταχιάο που θα έχει περιορισμένο αριθμό συμβούλων στο Δημοτικό Συμβούλιο. Θα πλήξει την ίδια τη Θεσσαλονίκη, όταν ο περιορισμένος αριθμός συμβούλων θα δυσκολεύεται ή θα αδυνατεί να περάσει αποφάσεις αναγκαίες για την πρόοδο και τη εξέλιξη της πόλης. Γι` αυτό επιμένω να καλώ τους Θεσσαλονικείς να στηρίξουν από την 1η Κυριακή τον διαφαινόμενο δήμαρχο, ώστε να μπορεί αύριο να διοικήσει την πόλη και να μην χάσουμε κρίσιμο αναπτυξιακό χρόνο για τη Θεσσαλονίκη…
Για διαφορετικούς λόγους κατά περίπτωση, έχετε δηλώσει πως δεν προτίθεστε να συνεργαστείτε με την κ. Νοτοπούλου, τον κ. Ορφανό και τον κ. Ψωμιάδη. Όμως, με δεδομένο ότι τουλάχιστον οι δυο πρώτοι είναι εκείνοι που σας ακολουθούν δημοσκοπικά, αυτό δεν σημαίνει ότι ενδέχεται να χρειαστείτε περισσότερες από τις άλλες παρατάξεις την επόμενη μέρα;
Στις συνεργασίες της επόμενης μέρας, για μένα θα μετρήσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των επικεφαλής και των συμμετεχόντων στους συνδυασμούς. Την κατάταξη των παρατάξεων, το ποσοστό εκπροσώπησης και τη σύνθεση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα τα αποφασίσουν οι Θεσσαλονικείς. Όσο πιο ισχυρή είναι η εκπροσώπηση του συνδυασμού μας στο Δημοτικό Συμβούλιο, τόσο ποιο ποιοτικές επιλογές συνεργασιών θα μπορούμε να κάνουμε. Με επικεφαλής και παρατάξεις που έχουν ως αφετηρία και περιεχόμενο τη Θεσσαλονίκη μπορούμε να συνεννοηθούμε. Υπάρχουν. Με παρατάξεις που έχουν ως αρχή και τέλος την πολιτική επιβίωση του επικεφαλής ή ιδεοληψίες ξένες προς τις ανάγκες της πόλης, ασφαλώς δεν γίνεται να υπάρξει παραγωγική συνεννόηση.
Αισθάνεστε ότι ο προεκλογικός αγώνας ήταν επαρκής για την ενημέρωση των πολιτών για τα προγράμματα των υποψηφίων;
Το πρόγραμμά μου για τη Θεσσαλονίκη είναι πληρέστατο και πιστεύω ότι γνωστοποιήθηκε επαρκώς στους Θεσσαλονικείς προς αξιολόγηση, παρά το γεγονός, ότι κάποιοι επιχείρησαν να σύρουν τον προεκλογικό διάλογο σε θέματα άσχετα με τα πραγματικά διακυβεύματα αυτών των εκλογών. Η Θεσσαλονίκη είναι σπίτι μου. Έχω καταθέσει τον εαυτό μου σε έργα που ήδη απολαμβάνουν οι Θεσσαλονικείς, ως Αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού. Ζητώ την ευκαιρία να αφοσιωθώ στο μέλλον αυτής της πόλης που έχει μπροστά της εμβληματικά εγχειρήματα: την ανάπλαση της περιοχής της ΔΕΘ, την αναμόρφωση του παραλιακού μετώπου, την ανάπτυξη στην πλευρά των Λαχανόκηπων. Να δώσω λύσεις οριστικές για την καθαριότητα, να συνδράμω ουσιαστικά στη θωράκιση της ασφάλειας και στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Γι` αυτά ζητώ ισχυρή εντολή από τους συμπολίτες μου.
Είναι όμως και η «συντριβή του ΣΥΡΙΖΑ» στα διακυβεύματα των δημοτικών εκλογών; Εσείς το είπατε…
Η Θεσσαλονίκη, καλώς ή κακώς, είναι μια από τις πόλεις στις οποίες οι δημοτικές εκλογές έχουν παραδοσιακά έντονη πολιτική σημασία, ενώ φέτος έχουν λάβει ακόμα πιο έντονη πολιτική διάσταση, με ευθύνη πρωτίστως του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και φόντο τη Συμφωνία των Πρεσπών. Όμως ΣΥΡΙΖΑ είναι πολλαπλά ένοχος και αλαζόνας έναντι της Θεσσαλονίκης. Την «βουλιάζει» σε πελατειακά παιχνίδια του παρελθόντος, καπηλεύεται θέσεις αντίθετες όσων πρέσβευε στο παρελθόν εμπαίζοντας πόλη και πολίτες, όπως για παράδειγμα, όταν καμαρώνει για το μετρό, έργο που ποτέ δεν στήριξε ως αντιπολίτευση. Πανηγυρίζουν την ακινησία της πόλης, συμβολίζοντας αυτό ακριβώς το παράδοξο, φωτογραφιζόμενοι χαμογελαστοί σε ένα ακίνητο βαγόνι. Αυτός ο διαρκής εμπαιγμός, θέλω να τιμωρηθεί…