today-is-a-good-day
10.3 C
Athens

Ρομποτικό Ξενοδοχείο: Το πρώτο στον κόσμο αποδείχτηκε αποτυχία

Χρήσιμα είναι τα ρομπότ, αλλά όχι τόσο ικανά ακόμη για να το παίζουν ξενοδόχοι, όπως αποδεικνύει η αρνητική εμπειρία του πρώτου στον κόσμο ρομποτικού ξενοδοχείου, το οποίο είχε ανοίξει πριν τέσσερα χρόνια στην Ιαπωνία, αλλά τώρα αναγκάζεται να «απολύσει» πολλά από τα ρομπότ του και να τα αντικαταστήσει με ανθρώπους.

Το Ξενοδοχείο Henn na («Το Παράξενο Ξενοδοχείο») άρχισε να λειτουργεί το 2015 και γρήγορα κέρδισε μια θέση στο βιβλίο των παγκόσμιων ρεκόρ Γκίνες, πράγμα καθόλου παράξενο, αφού από τη στιγμή που έμπαινε πελάτης μέσα, έψαχνε με…το ντουφέκι για να βρει άνθρωπο. Στη ρεσεψιόν τον υποδεχόταν ένα ρομπότ που έκανε το «τσεκ ιν» και του έδινε το κλειδί του δωματίου, στο οποίο τον οδηγούσε ένα άλλο ρομπότ, που κρατούσε και τη βαλίτσα του.

View this post on Instagram

こんにちは!?☆彡 変なホテル京都八条口駅前です! \変なホテル京都八条口駅前本日オープン/ 京都八条口駅から徒歩2分 ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━ 京都では1つ目のホテルです! 変わり続けることを約束するホテル「変なホテル京都八条口駅前」が、 京都タワー近くに本日OPEN! 恐竜ロボットと映像技術にて斬新なフロントエンターテイメントを実現。 最高のワクワクと感動を提供し、 お越しいただいたお客様がより楽しめる空間を創り上げました。 ご旅行の拠点として、また、ご出張などビジネス利用にも。 楽しく、便利でより快適に、安心できるご滞在に向け、進化・変化し続けてまいります。 <宿泊プランの一例> ★【スタンダード宿泊プラン】 変なホテル京都八条口駅前<食事なし>★ 詳しくはこちら https://www.hennnahotel.com/kyoto-hachijoguchi/ ★☆変なホテルの変な会員ならさらにお得☆★ 今だけポイント10%還元! お得な特典もりだくさん! 変なホテル #変なホテル #変なホテル京都八条口駅前# 変なホテル#京都 #hennnahotel #hennnahotelkyoto #ロボットホテル #新規OPEN #ホテル #デジタルサイネージ #春 #バゲッジポート #桜

A post shared by 変なホテル 公式アカウント Henn na hotel (@hennnahotel) on

Το δωμάτιο φυσικά μόλις είχε καθαρισθεί από ρομπότ, αργότερα στο μπαρ του ξενοδοχείου ένα άλλο ρομπότ έφτιαχνε και σερβίριζε τα κοκτέιλ, κάποιο άλλο χόρευε και πάει λέγοντας. Η εταιρεία Huis Ten Bosch που ήλεγχε το ξενοδοχείο, πίστευε ότι με τον τρόπο αυτό θα μείωνε το κόστος λειτουργίας της και θα συμβάδιζε με το πνεύμα της εποχής.

View this post on Instagram

【変なホテル東京 赤坂】 こんにちは! 変なホテル東京 赤坂です✨ 本日はバレンタインデーですね!? 皆様はいかがお過ごしでしょうか? 当ホテルのロボットお兄さんは、毎日隣に座っているお姉さんから、 まだチョコもらえていないそうで、しょんぼりしております。?? さて変なホテル東京 赤坂では、2月14日【限定イベント】Valentine Liveを 1Fレストラン"CRAIC"にて開催しております!? バレンタインの特別なひと時を 是非フルートとチェンバロの生演奏にてお楽しみください!? 19時より演奏開始ですので、お見逃しなく!!✨? ※詳細はホテルスタッフまでお問い合わせくださいませ。 また、本日ご宿泊のお客様には、ユニボ君からのメッセージもあるかも!? この機会にぜひお越しくださいませ 皆様のご来館をロボット一同お待ちしております?‍♂?‍♂?‍♂ 【変なホテル東京 赤坂】 https://www.hennnahotel.com/akasaka/ #変なホテル #変なホテル赤坂 #赤坂 #ロボット #ホテル #未来 #スマートフォン #客室 #LGスタイラー #港区 #何から何までロボット #ロボットホテル#ロボット好きな人 #TABII #フォトジェニック #ロボットチェックイン #バレンタイン #イベント #LIVE #フルート #チェンバロ #お兄さん #チョコレート #欲しい

A post shared by 変なホテル 公式アカウント Henn na hotel (@hennnahotel) on

Αρκετοί άρχισαν πράγματι να αναρωτιούνται αν αυτό θα είναι τελικά το (πλήρως αυτοματοποιημένο) μέλλον της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη του ότι πέφτει συνεχώς το κόστος των ρομπότ, τα οποία επίσης δεν κάνουν απεργία, δεν αργούν στη δουλειά, ούτε απαιτούν ασφαλιστικές εισφορές.

Αλλά στην πράξη τα πράγματα πήγαν μάλλον στραβά, όπως επισημαίνει ο «Εκόνομιστ». Ο ρομποτικός ρεσεψιονίστ δυσκολευόταν να απαντήσει στις ερωτήσεις των πελατών, ο ρομποτικός γκρουμ αδυνατούσε να βγει από το ξενοδοχείο ή να ανέβει σκάλες για να εξυπηρετήσει τους πελάτες με τις αποσκευές τους, ακόμη και η ρομποτική χορεύτρια κάποια στιγμή χάλασε…

Τελικά, οι ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να αυξήσουν το προσωπικό τους, όχι μόνο για να εξυπηρετούν πια και άνθρωποι εργαζόμενοι τους πελάτες, αλλά επίσης για να βοηθούν και να επισκευάζουν τα ρομπότ. Κάπως έτσι, το ξενοδοχείο αποφάσισε να «απολύσει» περισσότερα από τα μισά από τα συνολικά 243 ρομπότ του.

View this post on Instagram

こんにちは。 変なホテル東京 赤坂です。 いよいよオープンまで残り3日間となりました!!? フロントでは個性を学習するパートナーロボット ❝ユニボ❞ がお出迎え してくれています??? 「こんにちは」「自動販売機はどこですか?」 「コンビニはどこですか?」「さようなら」 ユニボに色々話しかけてみてくださいね✨ 皆様に快適に過ごしていただけるようにスタッフ一同 努めてまいります。 是非、皆さま予約受付しております。 【変なホテル東京赤坂】 https://www.hennnahotel.com/akasaka/ #変なホテル #変なホテル赤坂 #赤坂 #ロボット #ホテル #近未来 #スマートフォン #客室 #LGスタイラー #港区 #何から何までロボット #ロボットホテル #ロボット好きな人 #オープン #ホテル開業 #ユニボ

A post shared by 変なホテル 公式アカウント Henn na hotel (@hennnahotel) on

Το ερώτημα είναι ποια θα είναι η τάση του μέλλοντος. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι γενικότερα η τουριστική βιομηχανία αυξάνει σταδιακά την αυτοματοποίηση της. Για παράδειγμα, το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου σχεδιάζει φέτος το καλοκαίρι τη δοκιμή ενός ρομπότ που θα παρκάρει και θα ξεπαρκάρει αυτόματα τα αυτοκίνητα όσων πετούν με κάποια πτήση (είχαν προηγηθεί ανάλογες δοκιμές σε αεροδρόμια της Γαλλίας και της Γερμανίας). Επίσης όλο και περισσότερα ξενοδοχεία σε διάφορες χώρες εγκαθιστούν μηχανήματα αυτόματου «τσεκ-ιν» στους χώρους υποδοχής τους.

Η Αγιάκο Ματσούο, εκπρόσωπος της εταιρείας που διαχειρίζεται το ιαπωνικό «Παράξενο Ξενοδοχείο», συνεχίζει να πιστεύει ότι το μέλλον των ξενοδοχείων θα είναι (και) ρομποτικό, όμως -μετά το πάθημα- έμαθε ένα μάθημα. Όπως δήλωσε, «είναι σημαντικό να διαχωρίζουμε τις υπηρεσίες που εκτελούν τα ρομπότ, από εκείνες που εκτελούν οι άνθρωποι». Με άλλα λόγια, το μέλλον θα είναι «υβριδικό».

Τα ρομπότ δεν μπορούν ακόμη να μαντέψουν τι θέλουν οι πελάτες και να τους δώσουν την κατάλληλη απάντηση όπως ένας άνθρωπος. Όμως έχουν ικανότητες που δεν έχουν ούτε οι πιο μορφωμένοι και έμπειροι ξενοδοχοϋπάλληλοι, όπως να απαντούν στους πελάτες σε δεκάδες γλώσσες. Το συμπέρασμα είναι ότι μόνα τους τα ρομπότ δεν μπορούν να «τρέξουν» ένα ξενοδοχείο, αλλά στο μέλλον θα αυξήσουν την παρουσία τους στον ξενοδοχειακό και γενικότερα στον τουριστικό κλάδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ