Κατεστραμμένη αρχικά από τους Ναζί και μετά από τις δημοσιονομικές περικοπές, μια σιδηροδρομική γραμμή τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία χάρη στη δουλειά νοσταλγών της ατμομηχανής που προτείνουν ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο με ένα παλιό επισκευασμένο τραίνο διασχίζοντας τη χιονισμένη περιφέρεια Αμπρούτσο στην κεντρική Ιταλία.
Τα κομψά βαγόνια έχουν ηλικία σχεδόν εκατό ετών και αποστολή να μεταφέρουν τους τουρίστες από τη Ρώμη έως το χιονοδρομικό κέντρο του Ροκαράζο, στην καρδιά της Ιταλίας, διασχίζοντας 120 χλμ. σιδηροτροχιάς και μια σειρά από γέφυρες που προκαλούν ίλιγγο.
Το τμήμα μεταξύ της πόλης Σουλμόνα και του χιονοδρομικού κέντρου του Ροκαράζο, που ανεβαίνει σε υψόμετρο 1.269 μέτρων, πραγματικό τεχνικό επίτευγμα κατά μήκος απόκρημνων περιοχών άρχισε να λειτουργεί το 1897.
Η αμαξοστοιχία, “ένα μουσείο μικρής ταχύτητας” όπως χαρακτηρίζεται, διασχίζει πάμπολλες σήραγγες, περνά από παγωμένες λίμνες και χιονισμένα δάση, τοπία από τα οποία διακρίνονται μερικές φορές λύκοι ή καμιά αρκούδα.
“Κρύβει πράγματι μια γοητεία όταν ταξιδεύεις πίσω στον χρόνο, με αυτά τα αργά τραίνα παρά με τα γρήγορα από τα οποία δεν βλέπεις τίποτε απέξω”, δήλωσε η Ιταλίδα Ελιζαμπέτα που ταξίδεψε οικογενειακώς και γοητεύτηκε ξαναβρίσκοντας “τους ήχους του τραίνου”.
Στις αρχές του περασμένου αιώνα, η σιδηροδρομική γραμμή έπαιξε ζωτικό ρόλο στη σύνδεση των απομονωμένων χωριών στα Απέννινα Όρη, πλέον λιγότερο από δύο ώρες δρόμος από τη Ρώμη.