Σφοδρή επίθεση κατά του υπουργείου Παιδείας και του υπουργού, Κώστα Γαβρόγλου, εξαπολύουν οι επιστημονικές ενώσεις εξαπολύουν με αφορμή τη δημοσιοποίηση της πρότασης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα προγράμματα σπουδών της Γ΄ τάξης του ενιαίου Λυκείου, του 2020.
Σημειώνεται ότι προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί η διδακτέα και εξεταστέα ύλη των μαθημάτων που συνδέονται με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Αυτή η ύλη και τα προγράμματα σπουδών που σχεδιάστηκαν είναι η ιδανική συνταγή για να νιώσουν τα παιδιά τελείως αποτυχημένα», δήλωσε στην εφημερίδα «Τα Νέα», η πρώην πρόεδρος της Ένωσης Φυσικών Φιλένα Σιδέρη, εξηγώντας ότι στην Α΄ και τη Β΄ Λυκείου θα διδάσκονται λιγότερα κεφάλαια της ύλης με μειωμένο εξεταστικό φόρτο, ενώ στη Γ΄ Λυκείου, που επί της ουσίας γίνεται προπαρασκευαστικό έτος για τα πανεπιστήμια, η ύλη θα αυξάνεται απότομα, με αποτέλεσμα οι μαθητές που δεν θα έχουν το θεωρητικό υπόβαθρο για να αντεπεξέλθουν, να καταδικάζονται στην απογοήτευση και την αποτυχία.
«Είμαστε αντίθετοι με όσα έχουν ανακοινωθεί οριζοντίως και καθέτως», δήλωσε ο Αναστάσιος Στέφος από την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, που έχει θέσει ως αιχμή την κατάργηση των Λατινικών από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και την αντικατάστασή τους από την Κοινωνιολογία.
«Οι αλλαγές χαρακτηρίζονται από την έλλειψη θεωρητικού υπόβαθρου στους μαθητές που θα φτάνουν στο τέλος του Λυκείου χωρίς ουσιαστικές γνώσεις. Για όλα αυτά δεν ερωτηθήκαμε αλλά θα αντιδράσουμε όπως μπορούμε», λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Χημικών Νάσος Παπαδόπουλος.
Για απουσία στρατηγικού σχεδιασμού κάνει λόγο η πρόεδρος της Ένωσης Βιολόγων Μαρία Μαυραγάνη, προσθέτοντας ότι «χαρίζουμε τη Γ΄ Λυκείου μια στρατηγικής σημασίας τάξη για τους έφηβους και τη γενική τους γνώση, και την κάνουμε προπαρασκευαστικό έτος για τα πανεπιστήμια».
Ο γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, Γιάννης Τυρλής, κάνει λόγο για «απαράδεκτη προχειρότητα», σημειώνοντας ότι αφαιρούν ύλη του βιβλίου από τις προηγούμενες τάξεις και της γενικής παιδείας που ήταν, όμως, γραμμένη με άλλη φιλοσοφία «και την προσθέτουν στη Γ΄ τάξη. Πρόκειται για απαράδεκτη προχειρότητα στη σύνταξη αυτών των προτάσεων που θα καταδικάσει σε ένα αλαλούμ και πιθανή αποτυχία, λόγω του συστήματος, εκατοντάδες παιδιά που δεν φταίνε σε τίποτα».