Βελτίωση οικονομικών μεγεθών παρουσίασε η Coca-Cola HBC AG στο σύνολο του έτους που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2018. Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που η εταιρεία σημειώνει αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση άνω του εύρους 4-5% που είχε θέσει ως στόχο ενώ σημειώθηκε πρόοδος ως προς την επίτευξη των στρατηγικών της στόχων για το 2020.
Αναλυτικότερα, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 2,1% και ανήλθαν το 2018 στα 6,657,1 δισ. ευρώ.
Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,2% στα 2,192 εκατ. κιβώτια από 2,104 εκατ. κιβώτια το 2017.
Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,8% και διαμορφώθηκαν στα 480,4 εκατ. ευρώ έναντι 449,7 εκατ. ευρώ το 2017.
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 9,6%, σε 680,7 εκατ. ευρώ. Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 70 μονάδες βάσης, σε 10,2%. Το περιθώριο κέρδους σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκε κατά 60 μονάδες βάσης, σε 9,6%.
Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 5,9%, με υψηλότερη κερδοφορία, χαμηλότερα έσοδα από τόκους και αυξημένο πραγματικό φορολογικό συντελεστή
Οι καθαρές ταμειακές ροές διαμορφώθηκαν στα 370,0 εκατ. ευρώ. Η αύξηση των ταμειακών ροών από λειτουργικές δραστηριότητες αντισταθμίστηκε από την αύξηση κατά 49 εκατ. ευρώ των καθαρών κεφαλαιουχικών δαπανών, καθώς επιταχύνθηκαν, όπως είχε προγραμματιστεί, οι επενδύσεις σε περιουσιακά στοιχεία που συμβάλλουν στην περαιτέρω αύξηση των εσόδων.
Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή 0,57 ευρώ – μια αύξηση της τάξης του 5,6% σε σχέση με το μέρισμα του 2017
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Το 2018 πετύχαμε ακόμη μία πολύ καλή επίδοση με ρυθμό αύξησης των εσόδων πέραν του εύρους που είχαμε θέσει ως στόχο και ακόμη μία βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Η ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, ενισχύθηκε από νέες κυκλοφορίες προϊόντων σε αριθμό-ρεκόρ, ενώ σημειώθηκε βελτίωση τιμής και μείγματος προϊόντων για όγδοη συνεχόμενη χρονιά. Αυτή η ανάπτυξη υποστήριξε την πρόοδο των περιθωρίων κέρδους, την οποία πετύχαμε μαζί με την αύξηση των επενδύσεών μας σε ενέργειες μάρκετινγκ.
Η ξεκάθαρη εστίασή μας σε ενέργειες βελτιστοποίησης της βάσης κόστους συνεχίζεται, καθώς επενδύουμε στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας. Η κατάσταση της επιχείρησης, οι ικανότητες και η αφοσίωση των ανθρώπων μας και η συνολική εμπορική μας πρόταση μας κάνουν να πιστεύουμε περισσότερο στην ικανότητά μας να συνεχίσουμε την αύξηση των εσόδων και περιθωρίων κέρδους».