Το Facebook δηλώνει ότι θα ενισχύσει τους κανόνες και τις εγγυήσεις του γύρω από τις πολιτικές διαφημίσεις, προκειμένου να αποτρέψει τυχόν ξένες παρεμβάσεις στις εκλογές, συμπεριλαμβανομένων των φετινών Ευρωεκλογών.
*Γράφει ο Απόστολος Σειρηνίδης
Το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο αντιμετώπισε πολλές πιέσεις από τις ρυθμιστικές αρχές και το κοινό, μετά την περσινή αποκάλυψη ότι η βρετανική συμβουλευτική εταιρεία Cambridge Analytica είχε παρανόμως αποκτήσει τα δεδομένα εκατομμυρίων Αμερικανών χρηστών για να τους στοχεύσει με πολιτικού περιεχομένου διαφήμιση.
«Θα απαιτήσουμε από τους χρήστες που επιθυμούν να κάνουν πολιτικές διαφημίσεις να κατέχουν σχετική άδεια και θα προβάλλουμε την ένδειξη «πληρωμένη από…» για αυτές τις διαφημίσεις», δήλωσε σε συνέντευξη τύπου ο επικεφαλής παγκόσμιων υποθέσεων του Facebook Νικ Κλεγκ, πρώην Βρετανός αναπληρωτής πρωθυπουργός.
Ο Κλεγκ δήλωσε ότι τα νέα εργαλεία, που θα ξεκινήσουν να είναι διαθέσιμα στα τέλη Μαρτίου, στοχεύουν στο να βοηθήσουν στην προστασία της ακεραιότητας των εκλογών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη άνοιξη.
Τα νέα εργαλεία διαφάνειας για τις εκλογικές διαφημίσεις θα επεκταθούν σε παγκόσμιο επίπεδο πριν από τα τέλη Ιουνίου.
«Έχουμε πλέον περισσότερους από 30.000 ανθρώπους που ασχολούνται με την προστασία και την ασφάλεια στην εταιρεία, τρεις φορές περισσότεροι από όσους είχαμε το 2017», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Τα νέα εργαλεία είναι παρόμοια με εκείνα που υιοθετήθηκαν για τις μεσοπρόθεσμες εκλογές στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Κλεγκ, με όλες τις πολιτικές διαφημίσεις να είναι αποθηκευμένες σε βιβλιοθήκη και με τη δυνατότητα δημόσιας αναζήτησης τους για επτά χρόνια μετά την κυκλοφορία τους.
Θα παρέχονται πληροφορίες όπως, το ποσό των χρημάτων που δαπανώνται και ο αριθμός των εμφανίσεων που οι διαφημίσεις λαμβάνουν, ποιος πληρώνει για αυτές και τα δημογραφικά στοιχεία αυτών που τις είδαν, συμπεριλαμβανομένης της ηλικίας, του φύλου και της τοποθεσίας τους.
Τα νέα εργαλεία αφορούν επίσης τις «θεματικές διαφημίσεις» οι οποίες δεν υποστηρίζουν ξεκάθαρα έναν υποψήφιο ή ένα πολιτικό κόμμα, αλλά εστιάζουν σε θέματα που έχουν πολιτικοποιηθεί, όπως η π.χ. η μετανάστευση.
Το Facebook δήλωσε ότι θα δημιουργήσει επίσης δύο νέα περιφερειακά κέντρα επιχειρήσεων (Δουβλίνο και Σιγκαπούρη) που θα εστιάζουν στην παρακολούθηση περιεχομένου που σχετίζεται με τις εκλογές, Ο σκοπός αυτών των ομάδων είναι να αποτελέσουν μια ασπίδα άμυνας απέναντι στα fake new και τη ρητορική μίσους.
Ο Κλεγκ απάντησε επίσης τους ισχυρισμούς ότι το Facebook πουλάει τα δεδομένα των χρηστών, λέγοντας ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. «Η πώληση των πληροφοριών των χρηστών στους διαφημιζόμενους δεν θα ήταν απλά ένα λάθος, αλλά θα υπονόμευε και την εμπορική μας πολιτική, διότι θα μείωνε τη αξία της υπηρεσίας μας στους διαφημιστές», ανέφερε.
*Ο Απόστολος Σειρηνίδης είναι Digital Marketing Specialist