Αυτοψία στη γέφυρα που κατέρρευσε χθες το απόγευμα, σε κεντρική οδική αρτηρία της Καβάλας, πραγματοποίησε η υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης Κατερίνα Νοτοπούλου, συνοδευόμενη από τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη και τον πρόεδρο της Εγνατίας οδού Απόστολο Αντωνούδη.
Η κ. Νοτοπούλου αρχικά ενημερώθηκε από τη δήμαρχο Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα για το ιστορικό του ατυχήματος, που συνέβη χθες το απόγευμα, χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κανένας τραυματισμός. Σε δηλώσεις της υπογράμμισε ότι ο υπουργός Υποδομών έδωσε εντολή να έρθουν στην περιοχή επιθεωρητές – ελεγκτές δημοσίων έργων «γιατί είναι η δεύτερη κατά σειρά εν γνώση μας γέφυρα, που καταρρέει στην περιοχή, μετά αυτή του Κομψάτου στον Ίασμο, οπότε είμαστε εξαιρετικά προβληματισμένοι γι’ αυτό».
«Η πολιτεία αυτονόητα», τόνισε η υφυπουργός, «θα κάνει ό,τι πρέπει, ωστόσο είναι πολύ πρόωρο να προβούμε σε ασφαλή συμπεράσματα για το πώς κατέρρευσε η γέφυρα. Έχουν γίνει μόνο κάποιες πρώτες εκτιμήσεις. Θα συζητήσουμε για το τι μπορεί να γίνει από την μεριά του δήμου και της περιφέρειας και εφόσον δεν είναι επαρκείς οι δυνατότητες θα συνδράμει τότε το αρμόδιο υπουργείο, όπως γίνεται πάντα. Σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει και έλεγχος για την απόδοση ευθυνών».
Η κ. Νοτοπούλου υπογράμμισε ακόμα ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο σχετικά με τις υποδομές προβλέπει τη σύσταση μητρώου, ακριβώς για να διασφαλίσει την ασφάλεια των υποδομών μιας και προβλέπει την καταγραφή της κατασκευής τους, της συντήρησής τους και φυσικά του ελέγχου.
Ο κ. Γιαννακίδης συμπλήρωσε ότι το υπουργείο είναι καθ’ όλα έτοιμο να προχωρήσει στη διάθεση και δέσμευση κονδυλίων, όταν προχωρήσουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες τονίζοντας ότι πάντα υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης τέτοιων έργων.
Ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος σε παρέμβασή του υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη οδική αρτηρία στο τμήμα της οποίας κατέρρευσε η γέφυρα, επί πολλές δεκαετίες πριν την κατασκευή της Εγνατίας ένωσε την Ανατολή με τη Δύση. «Αποτελούσε», είπε ο κ. Μαρκόπουλος, «πρωτεύον εθνικό οδικό δίκτυο και όποιος ήθελε να ταξιδέψει από τη Δύση στην Ανατολή και αντίστροφα περνούσε μέσα από την Καβάλα και χρησιμοποιούσε αυτό το οδικό δίκτυο. Είναι ένας δρόμος που έχει προσφέρει στην τοπική και εθνική οικονομία, που δεν εξυπηρέτησε μόνο την κίνηση και τα φορτία της Καβάλας, αλλά υπέφερε την κόπωση μιας εθνική οδού με συνθήκες αντίξοες, καθώς δεν είχε τις προδιαγραφές μιας εθνικής οδού».