today-is-a-good-day
21.3 C
Athens

H Volkswagen με την Mobileye θα γεμίσουν τους δρόμους με αυτόνομα ταξί

Μια συνεργασία η οποία υπόσχεται ότι μέχρι το 2022 θα έχει γεμίσει τους δρόμους του Ισραήλ με εκατοντάδες αυτόνομα ηλεκτρικά ταξί πραγματοποιήθηκε από την Volkswagen και την Mobileye. Τα πρώτα ταξί αυτής της συνεργασίας θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια τους μέσα στο 2018 μέχρι την ολοκλήρωση του έργου το 2022.

Η συνεργασία είναι απλή: η VW θα προμηθεύσει τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) στην Mobileye, τα οποία στη συνέχεια θα τα εξοπλίσουν με αυτόνομες τεχνολογίες. Από εκεί, οι εταιρείες θα περάσουν τα αυτοκίνητα στην Champion Motors, μια ισραηλινή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα διαχειριστεί το στόλο. Με τον τρόπο αυτό η VW γλυτώνει αρκετά δισεκατομμύρια από το κόστος έρευνας και ανάπτυξης, αφού όλες αυτές τις λειτουργίες θα τις αναλάβει η Mobileye. Το ακριβές κέρδος της VW από αυτό το outsourcing δεν έχει υπολογιστεί ακριβώς, όμως αν πάρει κανείς παράδειγμα από την Ford, η οποία μέχρι τώρα έχει προϋπολογίσει πάνω από 4 δισ. δολάρια για τα επόμενα 5 χρόνια μέχρι να βγάλει τα δικά της αυτόνομα οχήματα στο δρόμο, είναι αρκετά υψηλό.

Όπως προβλέπει η εταιρεία συμβούλων Alix Partners, μέχρι το 2023 η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία υπολογίζεται πως θα δαπανήσει 61 δισ. δολάρια για την κατασκευή αυτόνομων οχημάτων.

Με το να φτιάχνει απλά τα ηλεκτρικά οχήματα και μετά να τα παραδίδει στους συνεργάτες της για να τα κάνουν αυτόνομα, η VW θα καταστρατηγήσει αυτό το τεράστιο κόστος, ενώ ταυτόχρονα τα αποτελέσματα της θα “φουσκώσουν” από τις πωλήσεις αυτών των οχημάτων. Η VW δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που ακολουθεί αυτή τη λύση, το ίδιο κάνει και η Fiat-Chrysler, για παράδειγμα, η οποία προμηθεύει minivans την Waymo της Alphabet, η οποία με τη σειρά της εξοπλίζει αυτά τα αυτοκίνητα με την τεχνολογία AV και τα μεταφέρει στο δίκτυό της στην Αριζόνα. Η Volvo σχεδιάζει επίσης να συμμετάσχει σε παρόμοια συμφωνία με την Uber.

Αυτή η στρατηγική είναι μια απόκλιση από την κάθετα ολοκληρωμένη προσέγγιση που προτιμούν οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford και η GM. Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ έχουν πραγματοποιήσει πολλαπλές εξαγορές τα τελευταία χρόνια για να προχωρήσουν εσωτερικά σε ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων – αφού αγόρασαν πλειοψηφικά μερίδια στις εταιρείες τεχνολογίας AV της Cruise και της Argo.ai αντίστοιχα, η GM και η Ford στην συνέχεια εξαγόρασαν την LiDAR.

Και οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν τις δικές τους υπηρεσίες κινητικότητας, είτε για την παράδοση είτε για σκοπούς ομιλίας. Για τη Ford και τη GM, η προσέγγιση αυτή τους δίνει τη δυνατότητα να κατέχουν ολόκληρη την τεχνολογία, αλλά κυρίως την εμπειρία των πελατών, κάτι που οι VW, Volvo και Fiat-Chrysler φαίνονται ευτυχείς να περάσουν στους συνεργάτες τους.

Ακόμα δεν είναι σαφές ποια προσέγγιση είναι καλύτερη από την άλλη., καθώς η αγορά των αυτόνομων ταξί βρίσκεται ακόμα στα αρχικά στάδια ανάπτυξης.

Πηγή: emea.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ