Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τον ρόλο των μάνατζερ και τον τρόπο που χειρίζονται τις διαρροές στον κόσμο του NBA δημοσιεύσει η basketa.gr. Στο άρθρο ξετυλίγεται ο τρόπος που λειτουργούν οι ατζέντηδες και το πως οι διαρροές μπορούν να “φτιάξουν” ή όχι έναν αθλητή:
Οι ατζέντηδες των αστέρων του ΝΒΑ αλλά και των λιγότερο γνωστών παικτών του κορυφαίου πρωταθλήματος μπάσκετ του πλανήτη αρέσκονται να μοιράζουν πληροφορίες στον Τύπο. Και γι’ αυτό υπάρχουν εξηγήσεις.
Το hoopshype.com είχε απαντήσει στα σχετικά ερωτήματα, αναφορικά με τις διαρροές τις περιόδους της μετακίνησης των ελεύθερων παικτών, αλλά και των ανταλλαγών. Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι των αθλητών έστω κι αν διατήρησαν την ανωνυμία τους αποκάλυψαν τους λόγους που προχωρούν σε –αληθινές ή ψεύτικες- διαρροές.
Τα κέρδη από τις διαρροές
Το πρώτο κέρδος είναι αφού γνωστοποιηθεί το ενδιαφέρον μίας ομάδας για κάποιον παίκτη, στη συνέχεια υπάρχει πίεση για την απόκτησή του. Αυτή η πίεση αναγκάζει τους οργανισμούς να κινούνται για τους παίκτες, καθώς και ο κόσμος πλέον τους ζητάει. Παράλληλα υπάρχει κόντρα μεταξύ των μάνατζερ, καθώς μπορεί να παλεύουν αρκετοί παίκτες για μία θέση σ’ ένα ρόστερ. Επιπλέον, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να ενημερώνονται ομάδες μέσω διαρροών κι εν συνεχεία να κάνουν τις κινήσεις τους. Ένας άλλος μάνατζερ πάντως επισήμανε ότι ότι αρκετοί διαρρέουν ειδήσεις για να δημιουργήσουν διαφορετικές εντυπώσεις στις ομάδες με τις οποίες διαπραγματεύονται. Τέλος, η τελευταία διαφορετική άποψη έκανε λόγο για τον έλεγχο του Τύπου από τους μάνατζερ με αυτόν τον τρόπο, γεγονός που το θεωρούν ως το σημαντικότερο που υπάρχει…
Όλα για τη διαπραγμάτευση
Ένα άλλο συχνό φαινόμενο που παρατηρείται είναι οι εκπρόσωποι των αθλητών να διαδίδουν ψευδείς ειδήσεις. Χαρακτηριστικά επί του θέματος ένας μάνατζερ τόνισε: «Διέδωσα ανακριβείς πληροφορίες. Αν αυτό βοηθάει τις διαπραγματεύσεις μου γιατί να μην το κάνω;». Οι υπόλοιποι ατζέντηδες που μίλησαν στο hoopshype.com επιβεβαίωσαν ότι αυτό συμβαίνει αλλά οι περισσότεροι αρνήθηκαν ότι το κάνουν και οι ίδιοι. Παράλληλα ξεκαθάρισαν ότι μία τέτοιου είδους συμπεριφορά δεν βοηθάει ιδιαίτερα σε μία μακροπρόθεσμη συνεργασία, καθώς δεν μπορούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη.
Οι λιγοστοί που δεν ασχολούνται με τον Τύπο
Πάντως υπάρχουν κι ορισμένες εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Δηλαδή κάποιοι λίγοι μάνατζερ οι οποίοι αποφεύγουν να μιλούν με δημοσιογράφους. Αυτοί αποτελούν σπάνιες περιπτώσεις, καθώς προτιμούν να επικεντρώνονται στη δουλειά τους. Παράλληλα όμως όλοι οι εκπρόσωποι παικτών συμβουλεύουν τους πελάτες τους να μην έχουν επαφές με τους δημοσιογράφους. Άλλες φορές συμβαίνει κι άλλες όχι, αλλά η συμβουλή είναι πάντοτε η ίδια.
Η αντίδραση των ομάδων
Σχεδόν ποτέ δεν αρέσει στους ιθύνοντες των ομάδων η διαρροή για ενδιαφέρον προς το πρόσωπο κάποιου αθλητή. Παρ’ όλα αυτά συνήθως έχουν μάθει να ζουν με αυτό. Ορισμένοι παράγοντες διακόπτουν τις σχέσεις τους με μάνατζερ γι’ αυτόν τον λόγο, ενώ κάποιοι άλλοι δεν δίνουν την παραμικρή σημασία. Το βέβαιο είναι ότι ο ρόλος των μάνατζερ είναι πολύ σημαντικός στο σύγχρονο μπάσκετ, όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά και στην Ευρώπη…