Κυριακή, 29 Ιουνίου 2025
28.7 C
Athens

Νέα Εποχή για την Πολιτική Διαφήμιση στο Facebook

Στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών του για μεγαλύτερη διαφάνεια στην πολιτική διαφήμιση, το Facebook ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ένα νέο εργαλείο που θα προσφέρει πληροφορίες σχετικά με το ποιος αγοράζει διαφημίσεις στην πλατφόρμα του και πόσα ξοδεύει.

*Γράφει ο Απόστολος Σειρηνίδης

Στο νέο αυτό εργαλείο που ονομάζεται Ad Archive θα δημοσιεύονται οι πολιτικές ομάδες των ΗΠΑ που δαπανούν τα περισσότερα χρήματα για διαφημίσεις και τις συγκεκριμένες διαφημίσεις που χρησιμοποιούν για να προσεγγίσουν τους ψηφοφόρους.

Η νέα υπηρεσία θα επιτρέψει σε όσους ενδιαφέρονται να αναζητήσουν διαφημίσεις που σχετίζονται με τις εκλογές στις ΗΠΑ και με θέματα “εθνικής σημασίας”, είτε είναι χρήστες του Facebook είτε όχι.

Με το νέο εργαλείο, λοιπόν, μπορείτε να βρείτε διαφορετικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένου του συνολικού αριθμού διαφημίσεων και του ποσού που δαπανήθηκε, του ποσού που διαχρονικά έχει δαπανήσει κάθε διαφημιζόμενος, θα μπορείτε να κάνετε αναζήτηση ανά κορυφαίες λέξεις-κλειδιά και να βλέπετε τους κορυφαίους διαφημιζόμενους της εβδομάδας.

Επιπλέον, το Facebook σας βοηθάει να μάθετε ποιος πληρώνει για κάθε διαφήμιση με έναν σύνδεσμο προς τη σελίδα Facebook του διαφημιζόμενου, και σας ειδοποιεί για το αν η διαφήμιση εξακολουθεί να είναι ενεργή. Αν σας ενδιαφέρει κάποιος συγκεκριμένος διαφημιζόμενος, μπορείτε να κάνετε κλικ σε αυτόν για να ανοίξετε μια σελίδα γεμάτη από τις διαφημίσεις του που είναι πλήρως διαδραστικές.

Εκτός από τις διαφημίσεις Facebook, το νέο εργαλείο θα περιέχει και διαφημίσεις που προβάλλονται μέσω της πλατφόρμας του Instagram. Η εταιρεία θα ενημερώνει το περιεχόμενο κάθε εβδομάδα και τα αρχεία αυτά θα γίνουν σύντομα διαθέσιμα για λήψη (download).

Το αρχείο των διαφημίσεων θα διατηρείται για επτά χρόνια και ο ιστότοπος θα προσφέρει επίσης ένα API για ακαδημαϊκούς, εκδότες και ερευνητές ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν τα δεδομένα.

Προς το παρόν, το Facebook Ads Archive περιέχει μόνο διαφημίσεις που έχουν προβληθεί από άτομα στις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά προσπαθεί να το επεκτείνει σε παγκόσμιο επίπεδο στο άμεσο μέλλον.

Με την Ελλάδα να εισέρχεται σύντομα σε εκλογική χρονιά, έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να γνωρίζουμε πόσο σύντομα το νέο αυτό εργαλείο θα γίνει διαθέσιμο και στη χώρα μας…

*Ο Απόστολος Σειρηνίδης είναι Digital Marketing Specialist

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ