Οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά την επιβολή του προστίμου των 5 δισ, δολαρίων εναντίον της Google, τώρα στρέφουν τα βέλη τους εναντίον της Amazon. ερευνώντας την για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας.
Η Ευρωπαϊκή Επίτροπος Ανταγωνισμού Margrethe Vestager έχει αρχίσει να ερευνά σχετικά με τη χρήση των δεδομένων από τους εμπόρους που βρίσκονται στην Amazon, όπως δήλωσε η ίδια χθες την Τετάρτη. Το ζήτημα, είπε, είναι κατά πόσον η Amazon χρησιμοποιεί στοιχεία από τους εμπόρους που φιλοξενεί στον ιστότοπό της για να εξασφαλίσει ένα πλεονέκτημα στην πώληση προϊόντων έναντι των ιδίων των λιανοπωλητών.
“Είναι ακόμα πολύ νωρίς και δεν έχουμε ακόμα ανοίξει επίσημα την υπόθεση. Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πως θα έχουμε την πλήρη εικόνα” δήλωσε η Vestager στην χθεσινή συνέντευξη τύπου. Η έρευνα θα στραφεί εναντίον του μεγαλύτερου ηλεκτρονικού λιανοπωλητή στον πλανήτη, που όμως τελευταία έχει αρχίσει και αντιμετωπίζει πολλές κλήσεις για ρύθμιση. Διάφοροι αναλυτές αλλά και επενδυτές έχουν ορίσει σαν ένα απο τα προβλήματα της Amazon το ίδιο το μέγεθος της και έχουν προτείνει ακόμα και τον κατακερματισμό της. Αντίστοιχες φωνές έχουν ακουστεί και από τον Λευκό Οίκο με τον πρόεδρο Τραμπ να τα έχει βάλει επανειλημμένα με την Amazon και τον ιδρυτή της Jeff Bezos για καταπάτηση του νόμου περί μονοπωλίων. Πολλοί λένε πως η επίθεση από τον Ντ. Τραμπ προς τον Bezos δεν γίνεται παρά για τα μάτια της Washington post, την οποία ο Τραμπ κατηγορεί συνεχώς για ψευδείς ειδήσεις,.
Η Vestager έχει την εξουσία να επιβάλλει πρόστιμα στις εταιρείες έως και 10% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών τους για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ. Νωρίτερα φέτος, επέβαλε πρόστιμο ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων εναντίον της Google σε σχέση με το Android, ενώ έχει επίσης ξεκινήσει μια “σε βάθος έρευνα” στην Apple και την εξαγορά της εφαρμογής αναγνώρισης μουσικής Shazam.
Η Amazon επιτρέπει σε τρίτους να πωλούν προϊόντα στην πλατφόρμα της μέσω του προγράμματος “Πωλητής”. Η αμφισβήτηση από την Vestager φαίνεται ότι έχει σχεδιαστεί για να καθορίσει εάν ή όχι η Amazon θέτει αυτούς τους τρίτους πωλητές σε μειονεκτική θέση χρησιμοποιώντας τα στοιχεία των πωλήσεών τους για να ενισχύσουν τις πωλήσεις της ίδιας.
Πηγή: emea.gr