today-is-a-good-day
21.2 C
Athens

Έρχεται τo πρώτο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα “Made In Bulgaria”

Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Cenntro Automotive Corporation σε συνεργασία με την Sevic eMobility με έδρα το Λουξεμβούργο, αναπτύσσουν εργοστάσιο στην Βουλγαρία για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, και έχουν ήδη ξεκινήσει τις προσλήψεις των 250-300 εργαζόμενων που υπολογίζεται πως θα χρειαστούν σε πρώτη φάση.

Η επένδυση των Cenntro και Sevic υπολογίζεται σε 10 εκατ. ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια, με την μονάδα να κατασκευάζει το 60% των ανταλλακτικών τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για το μικρό ηλεκτρικό όχημα το οποίο θα κατασκευάζεται στην οικονομική ζώνη Trakia κοντά στην Φιλιππούπολη, όπως δήλωσε σχετικά ο Εμίλ Γιανκόφ, διευθυντής ανάπτυξης της Sevic Βουλγαρίας.

“Με αυτό τον τρόπο, το ηλεκτροκίνητο όχημα μας, θα μπορεί να έχει την ετικέτα “Made in Bulgaria” ή “Made in EU” και ο κατασκευαστής θα έχει τα απαραίτητα κίνητρα” δήλωσε ο Γιανκόφ. Ο Πίτερ Γουάνγκ, Διευθύνων Σύμβουλος της Cenntro Automotive Corporation, δήλωσε τον Ιούλιο ότι οι δύο εταίροι σκοπεύουν να καταστήσουν το εργοστάσιο ένα περιφερειακό κέντρο όχι μόνο για τη συναρμολόγηση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και για την παραγωγή εξαρτημάτων και τη συντήρησή τους.

“Ναι, θα επενδύσουμε 10 εκατ. ευρώ, αλλά είμαστε ακόμα στην αρχή” δήλωσε ο Γιανκόφ, προσθέτοντας πως η επένδυση ανακοινώθηκε  κατά τη διάρκεια επίσκεψης του πρωθυπουργού της Κίνας Li Keqiang στη Βουλγαρία τον Ιούλιο. Το έργο θα “τρέξει” από τη SEVIC Bulgaria, μέρος του ευρωπαϊκού τμήματος της SEVIC eMobility, το οποίο σκοπεύει να ολοκληρώσει τη συναρμολόγηση των πρώτων μονάδων του ηλεκτρικού οχήματος μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, σημείωσε ο Γιανκόφ.

“Το όχημα θα προσφέρεται για διαφορετικές χρήσεις – για τη μεταφορά ψυγείων, τη συλλογή αποβλήτων, τον καθαρισμό δρόμων”.

Το όχημα, με ισχύ κινητήρα 10 kW, έχει ύψος 1,9 μέτρων, μήκος 3,7 μέτρα και πλάτος 1,4 μέτρα. Θα έχει χωρητικότητα φορτίου 500 kg. Το ηλεκτρικό όχημα δεν χρειάζεται ειδικό σταθμό φόρτισης και μπορεί να συνδεθεί απευθείας στο ηλεκτρικό δίκτυο. Θα προσφέρεται με μπαταρία μολύβδου-ψευδαργύρου ή ιόντων λιθίου, που θα έχει εμβέλεια 130 χιλιομέτρων. Η τιμή του οχήματος με μπαταρία μολύβδου-ψευδαργύρου θα είναι 15.000 ευρώ και η μπαταρία ιόντων λιθίου θα ανέρχεται στα 18.000 ευρώ.

“Σήμερα, το συναρμολογούμε σε συνεργασία με μια τοπική εταιρεία [Bulgarain] και σε τρία χρόνια θα είμαστε σε θέση να κατασκευάσουμε ένα προϊόν που θα είναι εξ ολοκλήρου δικό μας και να κατασκευάσουμε διαφορετικά εξαρτήματα σε συνεργασία με τις βουλγαρικές επιχειρήσεις”, εξήγησε ο Γιανκόφ. Στόχος της Sevic eMobility είναι να παράγει όλο και περισσότερη προστιθέμενη αξία μέσω της παραγωγής του ηλεκτρικού οχήματος, ενώ σε ότι αφορά τα σχέδια εξάπλωσης της εταιρείας, ο στόχος της εταιρείας είναι να συνεργαστεί με πελάτες B2B στην Ευρώπη, ενώ βρίσκεται ήδη σε συnομιλίες με την ΙΚΕΑ και την Domino’s σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως είναι πολύ νωρίς να ανακοινωθεί κάτι επίσημα.

Ανάμεσα στους επενδυτές της Cenntro συγκαταλέγεται και ο κινεζικός κολοσσός Alibaba, που θα αποκτήσει 20.000 ηλεκτρικά οχήματα από την Cenntro για την στελέχωση του στόλου της εφοδιαστικής του αλυσίδας. Η Cenntro διαθέτει επίσης εγκαταστάσεις συναρμολόγησης στην Καλιφόρνια, το Τέξας, 3 μονάδες στην Κίνα και μια στην Γερμανία. 

 

Πηγή: emea.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ