today-is-a-good-day
17.2 C
Athens

Ο ΟΛΘ ζητεί ανάκληση της απόφασης για το ωράριο του Α΄ Τελωνείου

Την πεποίθηση ότι η πρόσφατη απόφαση της ΑΑΔΕ για κατάργηση της τρίτης (νυχτερινής) βάρδιας στο Α’ Τελωνείο Θεσσαλονίκης θα πρέπει να ανακληθεί άμεσα, καθώς “δημιουργεί εξ αντικειμένου ουσιαστικά λειτουργικά προβλήματα στην παροχή υπηρεσιών” από το λιμάνι, εκφράζει με σημερινή ανακοίνωσή της η διοίκηση της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΛΘ ΑΕ). Επισημαίνει ακόμη ότι “η μεγάλη επένδυση της εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΘ ΑΕ στηρίχθηκε στην αυτονόητη προϋπόθεση ότι το ελληνικό Δημόσιο παρέχει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για τη λειτουργία του λιμένος της Θεσσαλονίκης σε 24ωρη βάση”.

Στην ανακοίνωσή της, η εταιρεία υπογραμμίζει ακόμη ότι έχει προχωρήσει στην υλοποίηση προγράμματος εκτάκτων επενδύσεων για την κατασκευή των απαιτούμενων έργων, την προμήθεια εξοπλισμού και λογισμικού, προϋπολογισμού άνω των 10 εκατ. ευρώ, ώστε το αργότερο μέχρι τις 31 Μαρτίου 2019 τα προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια να αποθηκεύονται προσωρινά εντός του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).

Παράλληλα, σε πρόσφατη συνάντηση με τον διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γεώργιο Πιτσιλή, η διοίκηση της ΟΛΘ ζήτησε την ουσιαστική ενίσχυση του διατιθέμενου προσωπικού του Α’ Τελωνείου για την εξυπηρέτηση των αιχμών λειτουργίας της Πύλης 16 κατά τη διάρκεια της πρώτης και δεύτερης βάρδιας. “Αναμένεται η ΑΑΔΕ να ανταποκριθεί στο συγκεκριμένο αίτημα” επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Με την ολοκλήρωση των επενδύσεων για την προσωρινή εναπόθεση εμπορευματοκιβωτίων, η ΑΑΔΕ “θα είναι έτοιμη να δει αν χρειάζεται να επανεξετάσει το θέμα του ωραρίου”

Στο μεταξύ, όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κύκλοι της ΑΑΔΕ, σε ό,τι αφορά το τελευταίο αυτό αίτημα, “χτες υπεγράφη απόφαση, μετά από επικοινωνία και διαβούλευση με τη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, με την οποία τα άτομα που εργάζονται στο Α΄ τελωνείο από τις 8 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα αυξήθηκαν σε συνολικά πέντε από τρία”. Πρόκειται ουσιαστικά για αύξηση των γραμμών εκτελωνισμού των containers (προς εξαγωγή και προς εισαγωγή), από τρεις συνολικά σε πέντε, κατά τις δύο προαναφερθείσες βάρδιες λειτουργίας της Πύλης 16.

Επιπλέον, κατά τις ίδιες πηγές, μόλις ολοκληρωθούν οι επενδύσεις, που η νέα διοίκηση του λιμένος προγραμματίζει για την προσωρινή εναπόθεση εμπορευματοκιβωτίων, η ΑΑΔΕ “θα είναι έτοιμη να δει αν χρειάζεται να επανεξετάσει το θέμα του ωραρίου”.

Προς το παρόν, όποιος το επιθυμεί, μπορεί να εξυπηρετηθεί από το τελωνείο και κατά τις νυχτερινές ώρες, καταβάλλοντας ένα κόστος (τα λεγόμενα ΔΕΤΕ, ήτοι Δικαιώματα Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών), αν και όπως σχολίαζαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ παράγοντες του λιμανιού, η διαδικασία αυτή είναι έκτακτη και δεν μπορεί να υποκαταστήσει ούτε να αντικαταστήσει τη μόνιμη λύση στο θέμα της 24ωρης λειτουργίας του λιμανιού.

 

Υπενθυμίζεται ότι οι τελωνειακοί απείχαν από την τρίτη (νυχτερινή) βάρδια ήδη από τις 16 Σεπτεμβρίου του 2017. Όπως έχει δηλώσει παλαιότερα (25/9/2017) στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Β΄ Ένωσης Τελωνειακών Μακεδονίας και αντιπρόεδρος της ομοσπονδίας τους (ΟΤΥΕ), Θεοδόσης Κρέτσης, τα κοντέινερ προς εξαγωγή από τον ΟΛΘ (πχ, βαμβάκι Σερρών, μάρμαρα Δράμας και κομπόστες Σκύδρας), θα έπρεπε κανονικά να εισέρχονται από την Πύλη 16, να γίνονται εκεί οι προβλεπόμενες τελωνειακές εργασίες και έλεγχοι, ανάλυση κινδύνου, ταυτοποίηση κτλ- και στη συνέχεια να παραμένουν επί τόπου, μέχρις ότου φορτωθούν στα καράβια. Ωστόσο, είχε υποστηρίξει ο ίδιος, παρότι ο ΟΛΘ είναι ένα από τα 90 λιμάνια που ανήκουν στο κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο, είναι το μοναδικό που δεν έχει χώρο εναπόθεσης στην ελεύθερη ζώνη, της οποίας διαχειριστής είναι ο ΟΛΘ και την οποία εποπτεύουν οι τελωνειακοί. Έτσι, είχε προσθέσει, αντί το κοντέινερ προς εξαγωγή να βρίσκεται μέσα στο λιμάνι, όπως προβλέπεται, πηγαίνει σε περίπου 14 ιδιωτικές μάντρες, που εδρεύουν σε χώρους του λιμανιού μισθωμένους από ιδιώτες, και περιμένει εκεί να έρθει το καράβι.

Με πρόσφατη ανακοίνωσή της τέλος, η ΟΤΥΕ επισήμανε ότι “με την απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ επιλύθηκε οριστικά ένα ζήτημα που οδηγούσε σε συνθήκες ζούγκλας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης”. Στον αντίποδα, ανακοινώσεις με τις οποίες εξέφραζαν αντιδράσεις για το νέο ωράριο στην Πύλη 16 εξέδωσαν τις προηγούμενες ημέρες διοικήσεις παραγωγικών φορέων όπως ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος και ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων, το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, φορείς αυτοδιοίκησης και βουλευτές._

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ