Περισσότερα από 300 ευρώ ετησίως εξοικονομούν οι καταναλωτές από τις προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ – μάρκετ, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε μείωση της μέσης τιμής στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων, ενώ σε άλλες που έχουν πληγεί από φορολογία έχουν «συγκρατήσει» την επιβάρυνση.
Αυτό αναφέρεται σε ανάλυση του ΣΕΒ για τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες προς τις οποίες στράφηκαν οι επιχειρήσεις προκειμένου όπως επισημαίνεται να συγκρατήσουν μερίδια αγοράς, να μετριάσουν την υποχώρηση των πωλήσεων και να προσελκύσουν νέους πελάτες, δίνοντάς τους ταυτόχρονα τη δυνατότητα να δοκιμάσουν νέα προϊόντα.
Σύμφωνα με την έρευνα, σε κλάδους όπως το οργανωμένο λιανεμπόριο, η παροχή προσφορών και προωθητικών ενεργειών έχουν εδραιωθεί ως το βασικότερο στοιχείο του ανταγωνισμού ενώ από την πλευρά των καταναλωτών διαπιστώνονται σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά.
Όπως το γεγονός ότι τουλάχιστον 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι πάντοτε αναζητούν τις προσφορές στις αγορές τους, σχεδόν 1 στους 3 καταναλωτές αγοράζει βάσει προσφορών και όχι μάρκας, ενώ υπάρχει αύξηση κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες (από 42% το 2015 σε 51% το 2017) όσων δηλώνουν ότι περιμένουν κάποια προϊόντα να βγουν σε προσφορά για να τα αγοράσουν και δεν τα αγοράζουν σε κανονική τιμή, δηλαδή προγραμματίζουν τις αγορές τους βάσει προσφορών.
Επίσης, ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό (63%) δηλώνει ότι οι προσφορές και εκπτώσεις αποτελούν τον κύριο λόγο επιλογής του καταστήματος που θα επισκεφθεί.