today-is-a-good-day
14.8 C
Athens

Με τα social media η επιτυχία στην παγκόσμια αγορά

Επιχειρώντας στο δρόμο του διαδικτύου και αξιοποιώντας τις τεράστιες δυνατότητες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, οι Έλληνες παραγωγοί/επιχειρηματίες, μπορούν να πετύχουν… θαύματα, πολλαπλασιάζοντας τις πωλήσεις τους, «αρκεί να γίνουν μέρος της διαδικτυωμένης κοινωνίας, να αλληλεπιδρούν και να δια…δρουν μαζί της επί ίσοις όροις και κυρίως, με αυστηρό επαγγελματισμό και ακούγοντας προσεκτικά τους ενδυνάμει καταναλωτές τους», τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της Exoha Solutions, Χάρης Σπυρόπουλος, εξωτερικός συνεργάτης του Perrotis College, στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης.

Τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν αυξηθεί δραματικά και οι Έλληνες παραγωγοί και επιχειρηματίες, προκειμένου να «βγουν από την απομόνωση και να έχουν ευκαιρίες για επιτυχή διείσδυση στην παγκόσμια αγορά, πρέπει να εξετάσουν τη δυνατότητα να επεκτείνουν τη δραστηριότητά του μέσω του Διαδικτύου και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, με σοβαρές επενδύσεις στο Μάρκετινγκ, καθώς ναι, να αποτινάξουν την αντίληψη ότι θα πετύχουν εύκολη καθιέρωση του εμπορικού τους σήματος, απλά και μόνο με την υψηλή ποιότητα του προϊόντος, όσο μοναδικό και να είναι, και την τοποθέτηση του σε καταστήματα και αλυσίδες του εξωτερικού”.

Οπως εξήγησε ο ίδιος, αυτή η παραδοσιακή αντίληψη, που ακόμη και εν έτει 2018 έχουν πολλοί Έλληνες παραγωγοί και επιχειρηματίες «σημαίνει δυσκολία πρόσβασης, καθώς δεν έχουν συνεχή πληροφόρηση από τους καταναλωτές ή τα στελέχη με τα οποία συνεργάζονται και, εξαρτώνται διαρκώς από τον διανομέα που έχουν επιλέξει προκειμένου να τους παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες για βελτίωση του προϊόντος τους και πρέπει να επενδύσουν πολύ περισσότερο, κυρίως σε χρήμα, από τη στιγμή που θα έχουν εισέλθει στο κατάστημα, σε πρόσθετες προωθητικές ενέργειες, ώστε να περάσουν το μήνυμά τους στον τελικό καταναλωτή». Ο κ. Σπυρόπουλος επεσήμανε ότι «το υψηλό επίπεδο ποιότητας που παρέχουν οι έλληνες παραγωγοί είναι απλά η αναγκαία αφετηρία, προορισμός η ικανοποίηση του καταναλωτή και – όπου είναι δυνατόν – η ενεργή συμμετοχή του στην επιτυχία του προιόντος μέσω ενεργοποίησης του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Όσο και αν παραδοσιακές κινήσεις βοηθούν, όπως η παροχή συνταγών και ορισμένες προσφορές, είναι απολύτως αναγκαίο να καταβάλλουμε σοβαρή προσπάθεια να κατανοήσουμε σε βάθος την κουλτούρα των καταναλωτών και να εντάξουμε αρμονικά το προιόν μας στην καθημερινότητα τους».

 Οι αγορές που στοχεύει ο Έλληνας παραγωγός & επιχειρηματίας, σύμφωνα μετον κ. Σπυρόπουλο, «δεν μπορούν να είναι εξορισμού τα πολύ μεγάλα σούπερ μάρκετ και έτσι πηγαίνει κατά ανάγκη σε μικρά ντελικατέσεν, που όμως συχνά δημιουργούν επιπρόσθετο κόστος για τον καταναλωτή και έτσι αποτρέπουν τις μεγάλες πωλήσεις σε βάθος χρόνου». Διευκρίνισε ότι εάν «πρόκειται ένας καταναλωτής να βρει το προϊόν ενός Έλληνα παραγωγού/επιχειρηματία σε ένα ντελικατέσεν μόνο σε μια περιοχή τουΛονδίνου, αυτό αυτόματα συνάδει σε επιπρόσθετο κόστος τέσσερις με έξι λίρες στα μεταφορικά του, συμπεριλαμβανομένης της πολύωρης μετάβασής του που για τον ίδιο σημαίνει και χάσιμο πολύτιμου χρόνου. Γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι η όλη διαδικασία δεν ευνοεί τον Έλληνα παραγωγό και επιχειρηματία, όσο ξεχωριστό, ευεργετικό ή καινοτόμο και μοναδικό είναι το προϊόν τους». Επιπλέον, όπως ο ίδιος πρόσθεσε, μπορεί το ντελικατέσεν που πουλά το προϊόν να μην είναι εγκατεστημένο σε περιοχή όπου είναι συγκεντρωμένοι οι εν δυνάμει πελάτες ενός επιχειρηματία. «Χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο επιχειρηματίας μπορεί να εντοπίσει όχι μόνο τις περιοχές σε μια χώρα, αλλά και τις οδούς, όπου συγκεντρώνονται οι εν δυνάμει πελάτες του, βάσει των ενδιαφερόντων τους», υπογράμμισε.

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε ότι ο Έλληνας παραγωγός/επιχειρηματίας πρέπει να ξεκαθαρίσει μια και καλή ότι «αλλιώς προσεγγίζουμε μια αναδυόμενη αγορά όπως η Κίνα που έχει δικά της site, κουλτούρα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαφορετικά την Ιαπωνία και αλλιώς την Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη». Τόνισε δε, ότι «όσο μικρές ή φτωχές και αν ακούγονται κάποιες χώρες ή περιοχές τους, υπάρχει πάντα μια αγορά που είναι πολλαπλάσια της ελληνικής. Για παράδειγμα, στην Αίγυπτο, το 20% τον πολιτών έχει αγοραστική δύναμη πάνω από 20.000 δολάρια, ποσοστό που όμως αντιστοιχεί σε 8 εκατ. ανθρώπους, δηλαδή σε πολύ μεγαλύτερο πλούτο από αυτόν που έχουμε εδώ εμείς, ύστερα από οκτώ χρόνια οικονομικής κρίσης».

Σύμφωνα με τον ίδιο, πολλά Brands σε παγκόσμια κλίμακα, επιτυγχάνουν διεθνώς, στρεφόμενα απευθείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δημιουργώντας ένα δικό τους κοινό, αφού «η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μας επιτρέπει να στοχεύουμε απευθείας στον καταναλωτή». Κατά τον ίδιο, αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο ίδιος ο παραγωγός χειρίζεται απευθείας το προϊόν του, επιβλέποντας ο ίδιος όλη τη διαδικασία, από την αρχή, μέχρι την τελική παράδοσή του. Μάλιστα, ο ίδιος προέτρεψε τους Έλληνες παραγωγούς και επιχειρηματίες, να απευθύνονται σε ειδικά Logistic center στο εξωτερικό, που ήδη τυγχάνουν ευρείας αποδοχής και εμπιστοσύνης στους καταναλωτές που θέλουν να προσεγγίσουν, ή ακόμη και σε μεγαλύτερα καταστήματα, διασφαλίζοντας έτσι αυτόματα την αξιοπιστία του προϊόντος και της συναλλαγής.

«Προσεγγίζω ακριβώς το κοινό που με ενδιαφέρει, βάσει εισοδήματος, ηλικίας και κατοικίας. Δημιουργώ μια βάση που μπορούν να δουν το προϊόν μου. Μιλώ με τους σωστούς ανθρώπους, τους bloggers, για να δημοσιεύσουν την ιστορία μου για το προϊόν που παράγω. Φροντίζω ποιότητα, συνέπεια και επαγγελματισμό να μην δεχθούν καμία έκπτωση εκ μέρους μου. Διατηρώ επαφή με τον καταναλωτή μου, τον ακούω προσεκτικά, ανταποκρίνομαι άμεσα στα αιτήματα και χρησιμοποιώ όποια παράπονά του για να βελτιώσω τις επιχειρηματικές μου διαδικασίες. Απευθύνομαι εγώ σε αυτόν, μόνο όταν έχω κάτι πραγματικά να του πω», επισήμανε.

Άλλωστε, δεν είναι καθόλου τυχαίο που γνωστές μηχανές αναζήτησης ήδη προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την απίστευτη δυναμική του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προσφέροντας παράλληλα όσο το δυνατόν καλύτερη ανταπόδοση. Σημαντικά δημοφιλείς ιστοσελίδες, βασίζονται πάνω στις απόψεις και τη γνώση των επισκεπτών τους. Η μεγάλη επισκεψιμότητα οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερη συλλογή πληροφοριών και ιδεών, από τους ίδιους τους χρήστες προς τους επόμενους. Υπάρχουν δε και επιχειρήσεις, που έρχονται σε άμεση επικοινωνία με τους πελάτες τους και τους αφήνουν να επιλέξουν ποια θα είναι τα πρότζεκτ που θα χορηγήσουν. Υπενθυμίζεται επίσης ένα πρότζεκτ που είχε οργανώσειη NASA το 2000. Δημιουργώντας το Clickworkers, μια σελίδα όπου οι επισκέπτες της μπορούσαν να ενημερωθούν για το πώς θα ξεχωρίζουν τους κρατήρες του Αρη, ο αμερικανικός οργανισμός ζήτησε τη βοήθεια κάθε εθελοντή, ώστε να χαρτογραφηθεί η επιφάνεια του πλανήτη. Η ιδέα του αμερικανικού οργανισμού στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία. Η συμμετοχή, παρ’ όλο που δεν υπήρχε κανένα οικονομικό κίνητρο,ήταν εντυπωσιακή. Πάνω από εκατό χιλιάδες άτομα βοήθησαν στη χαρτογράφηση του Αρη και το έκαναν με εξαιρετική ακρίβεια.Υπολογίζεται δε, πως η μεγάλη συμμετοχή, οδήγησε σε αποτελέσματα που ακόμα και η καλύτερη γεωλογική ομάδα θα δυσκολευόταν να δώσει.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το εάν οι Έλληνες μπορούν να αξιοποιήσουν τη δυναμική των μέσω κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Σπυρόπουλος τόνισε ότι «το 90% των ανθρώπων νομίζει ότι μπορεί να το κάνει και το 10% μπορεί πραγματικά να το κάνει. Το πρόβλημα είναι ότι το 90% νομίζει ότι ανήκει στο 10%. Δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα, εάν δεν συνειδητοποιήσουμε ότι είναι μια μακρά διαδικασία, δεν μπορεί να γίνει από τη μία ημέρα στην άλλη. Πρέπει να την προσεγγίσουμε από την αρχή, να είμαστε επαγγελματίες και να συνειδητοποιήσουμε ότι είναι μια σημαντική επένδυση σε χρόνο και κόστος. Πραγματικά, είναι απαραίτητοι οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι και απαιτούνται χρήματα και χρόνος για να χτιστεί σχέση εμπιστοσύνης με τους εν δυνάμει καταναλωτές».

Συνέχισε λέγοντας, ότι η διαδικασία πρέπει να είναι προδιαγεγραμμένη και σχεδιασμένη από την «πρώτη επαφή με το Brand μας, μέχρι τον τρόπο που θα το παραλάβει ο καταναλωτής, θα το αποσυσκευάσει και θα χρησιμοποιήσει ακόμη και τη συσκευασία που θα τοποθετηθεί το προϊόν. Ολο αυτό πρέπει να είναι λυμένο, ο ανταγωνισμός είναι παγκόσμιος και πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας ότι όλοι απευθύνονται στην ίδια, παγκόσμια αγορά.Τίποτα δεν θα περπατήσει μόνο του εάν δεν μείνουμε πιστοί στη διαδικασία. Απαιτείται υπομονή, συνέπεια,επαγγελματισμός και επένδυση». Πάντως, όπως σημείωσε ο κ. Σπυρόπουλος, ο Έλληνας επιχειρηματίας δεν υστερεί, «υστερούν δραματικά οι δομές του κράτους και μερικές αντιλήψεις, όταν θεωρούμε ότι κάτι είναι εύκολο ενώ δεν είναι και δεν είμαστε πραγματικά προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε τον ανταγωνισμό. Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές επιτυχίας, ούτε εύκολα και πιασάρικα συνθήματα και ατάκες, για την οποιαδήποτε επιτυχία πρέπει από πίσω να υπάρχει πολύ μελέτη, δουλειά και γνώση. Χωρίς αυτά και ένα ελάχιστο κεφάλαιο, αλλά και περισσή δουλειά, κανείς δεν θα βρει το δρόμο της επιτυχίας». Μεταξύ άλλων βέβαια, ο κ. Σπυρόπουλος τόνισε ότι «συνήθως οι Έλληνες κολλάνε στις κακές διαδικασίες και διεργασίες που οι ίδιοι βάζουν μεταξύ τους. Έτσι, ενώ έχουν την ιδέα και είναι ευρηματικοί δεν πετυχαίνουν στην παγκόσμια αγορά,γιατί δεν προχωρούν στην πράξη. Θέλετε πελάτες, στοχεύεστε σε αυτούς που έχουν αγοραστική δύναμη και αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα τους βρείτε. Πρέπει να ξέρετε ακριβώς τι ζητάτε και να το βρείτε. Μόνο όσοι δεν αρνούνται την αλλαγή προχωρούν».

Υπογραμμίζεται ότι τα τελευταία χρόνια η Αμερικανική Γεωργική Σχολή, μέσω του Perrotis College, αλλά και άλλων τμημάτων «κάνει μια τρομερή προσπάθεια να αναπτύξει καινοτομίες στη γεωργία και σε άλλους τομείς και ακόμη περισσότερο να συγκεράσει τη γεωργία με τεχνολογίες αιχμής σε διάφορα πεδία» με αξιοσημείωτη επιτυχία. Τονίζεται ότι τη θέση του για την αξιοποίηση των μέσω κοινωνικής δικτύωσης από τους Έλληνες παραγωγούς/επιχειρηματίες, ανέπτυξε ο κ. Σπυρόπουλος στο 1ο Διεθνές Συνέδριο για την Ελιά, που πραγματοποιήθηκε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης.

SourceΑΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ