Η επαναφορά των αμερικανικών κυρώσεων προς το Ιράν, οι οποίες θα τεθούν σε πλήρη ισχύ τον ερχόμενο Νοέμβριο, αναμένεται να προκαλέσει «αναταραχές» στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα με τον Chief Analyst της BIMCO, κ. Peter Sand.
Ο κ. Sand επισημαίνει, όπως γράφει το naftikachronika.gr, ότι η αγορά των tankers βρίσκεται ήδη σε μία κατάσταση αβεβαιότητας, λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων, κυρίως VLCCs από τη μία πλευρά, καθώς και της μειωμένης ζήτησης παγκοσμίως αλλά και της περιορισμένης παραγωγής πετρελαίου από τις χώρες- μέλη του OPEC από την άλλη.
Όπως αναφέρουν ξένα δημοσιεύματα, κρατικές εταιρείες του Iran, όπως η National Iranian Oil Company (NIOC) και η Islamic Republic of Iran Shipping Lines (IRISL), οι οποίες δραστηριοποιούνται στη μεταφορά πετρελαίου αλλά και στη μεταφορά γενικού φορτίου, χύδην και εμπορευματοκιβωτίων, θα επηρεαστούν άμεσα από τις κυρώσεις των ΗΠΑ. Αρνητικός αντίκτυπος επίσης θα καταγραφεί στον ενεργειακό και στον χρηματοπιστωτικό τομέα του Ιράν.
Οι κυρώσεις από μέρους του Αμερικανού προέδρου εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στον περιορισμό της αγοράς ιρανικού αργού πετρελαίου από τους Ευρωπαίους, γεγονός που θα «κοστίσει» στην εξαγωγική δραστηριότητα του Ιράν.
Σύμφωνα με τον κ. Sand, εφόσον η ευρωπαϊκή αγορά γυρίσει την πλάτη της στο Ιράν, θα στραφεί προς το Ιράκ ως εναλλακτικό προμηθευτή πετρελαίου.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ