today-is-a-good-day
18.5 C
Athens

Η πτώση της Τζορτζίνα Τσάπμαν: Της αξίζει;

Στα σκαλιά του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης εμφανίζεται η Σκάρλετ Γιόχανσον για το φετινό Met gala και τραβάει όλη την προσοχή. Και όχι απλά επειδή φοράει ένα εκπληκτικό φόρεμα, αλλά επειδή φοράει ένα φόρεμα Marchesa.

Το φόρεμα δημιούργησε τεράστια αναταραχή στον κόσμο της μόδας, το Χόλιγουντ και τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης ακριβώς επειδή είναι Marchesa, δηλαδή το εμπορικό σήμα της Τζορτζίνα Τσάπμαν, της αποξενωμένης πρώην συζύγου της ντροπής του Χόλιγουντ Χάρβεϊ Γουάνστιν, ο οποίος υποστήριξε οικονομικά και επικοινωνιακά την συγκεκριμένη εταιρεία τον καιρό της παντοκρατορίας του.

Γι΄αυτόν τον λόγο, άλλωστε, πολλοί αντέδρασαν αρνητικά στην επιλογή της ηθοποιού να φορέσει και να στηρίξει δημόσια την Marchesa και κατ΄επέκταση την Τζορτζίνα Τσάπμαν, καθώς μετά τις αποκαλύψεις για το σκάνδαλο Weinstein και την άνοδο του κινήματος #MeToo, η Marchesa είχε εξαφανιστεί από το προσκήνιο, ενώ χαρακτηριστικά είχε ακυρώσει και το προγραμματισμένο show της τον Ιανουάριο στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης.

Ο Γουάνστιν με την Τσάπμαν πριν τις αποκαλύψεις και το διαζύγιο

Πέρασαν ήδη επτά μήνες μετά τις πρώτες κατηγορίες σε βάρος του Χάρβεϊ Γουάινστιν για ανάρμοστη σεξουαλική συμπεριφορά που δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα New York Times και στο περιοδικό New Yorker. ‘Εκτοτε δεκάδες γυναίκες κατηγόρησαν τον 65χρονο μεγιστάνα του Χόλιγουντ για σεξουαλική παρενόχληση, κακοποίηση ακόμη και βιασμό. Ο Γουάινστιν μέσω των δικηγόρων του αρνείται συνολικά τις κατηγορίες.

Πέντε ημέρες μετά τη δημοσίευση του άρθρου, η συνιδρύτρια του οίκου μόδας Marchesa και σχεδιάστρια μόδας Τζορτζίνα Τσάπμαν, η σύζυγος του Γουάινστιν τα τελευταία σχεδόν 10 χρόνια, ανακοίνωσε ότι τον εγκαταλείπει. Το διαζύγιο μεταξύ του Γουάινστιν και της Τσάπμαν διευθετήθηκε μερικούς μήνες αργότερα με το πρώην μοντέλο από τη Βρετανία να λαμβάνει ποσό 15 έως 20 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η καχυποψία και οι ψίθυροι, ότι η Τσάπμαν γνώριζε για την συμπεριφορά του συζύγου της ή έστω ότι την υποψιαζόταν ή ότι ο Weinstein εκφόβιζε ηθοποιούς για να φοράνε τα ρούχα της συζύγου του προκειμένου να προωθήσει την εταιρεία της κατακρήμνισαν την άλλοτε αγαπημένη μάρκα ρούχων του Χόλιγουντ.

Η συνέταιρος της Τσάπμαν, η Βρετανοελβετίδα Κέρεν Κρεγκ, έδωσε συνέντευξη στο περιοδικό Grazia εξ ονόματός της ενώ η πρώην κύρια Γουάινστιν ακύρωνε το ντεφιλέ της κολεξιόν για το φθινόπωρο και τον χειμώνα 2018 μένοντας στη σκιά.

Ο οίκος Marchesa ήταν κάποτε μια από τις μεγαλύτερες φίρμες πάνω στο κόκκινο χαλί των ‘Οσκαρ και άλλων κοσμικών εκδηλώσεων. Ωστόσο ελάχιστες προσωπικότητες φόρεσαν ρούχα του τους τελευταίους οκτώ μήνες.

Στην πρώτη της συνέντευξη από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο, τον περασμένο Οκτώβριο, η 42χρονη Τσάπμαν έσπασε την σιωπή της δηλώνοντας ότι οι κατηγορίες για ανάρμοστη σεξουαλική συμπεριφορά κατά του αμερικανού παραγωγού την αρρώστησαν. “Έχασα περίπου πέντε κιλά σε πέντε ημέρες. Δεν μπορούσα να κρατήσω ούτε γραμμάριο από αυτό που έτρωγα”, δηλώνει στο περιοδικό Vogue USA (τεύχος Ιουνίου).

“Ένιωσα τόσο ταπεινωμένη, τόσο συντετριμμένη … Νόμιζα ότι θα ήταν έλλειψη σεβασμού να εμφανιστώ στο κοινό. Έλεγα μέσα μου ότι ‘δεν μπορώ να περπατώ με το κεφάλι ψηλά με αυτά που συμβαίνουν’. Ακόμη είναι πολύ έντονο. Ανέβαινα τις σκάλες τις προάλλες και σταμάτησα ξαφνικά. Ήταν σαν να μου είχαν δώσει μια γροθιά στην κοιλιά και δεν μπορούσα να πάρω αναπνοή'”.

Μόλις πέρασε η καταιγίδα, η Τσάπμαν αποφάσισε να επισκεφθεί ψυχολόγο. “Στην αρχή δεν τα κατάφερνα γιατί ήμουν σε σοκ. Ένιωθα σαν να μην το άξιζα. Αλλά μετά είπα: ”Έληξε, πρέπει να το διαχειριστώ, πρέπει να γυρίσω σελίδα’. Υπήρχε ένα κομμάτι του εαυτού μου που ήταν πολύ αφελές… προφανώς ήμουν αφελής. Υπάρχουν στιγμές που νιώθω μένος. Υπάρχουν στιγμές που έχω σύγχυση. Υπάρχουν στιγμές που έχω δυσπιστία”. Υπάρχουν επίσης στιγμές που η Τσάπμαν κλαίει για τα δύο παιδιά της. “Τί θα γίνει η ζωή τους; Τί θα λέει ο κόσμος γι αυτά; Λατρεύουν τον πατέρα τους, τον αγαπούν πολύ. Θα είναι φρικτό γι αυτά”.

Χρειάστηκε να περάσουν δύο ημέρες για να “καταπιεί” το δημοσίευμα για τον Γουάινστιν. “Το κεφάλι μου γύριζε. Ήταν πολύ δύσκολο γιατί το πρώτο άρθρο αναφερόταν σε μια εποχή αρκετά πριν από τη γνωριμία μας. Συνεπώς μου χρειάστηκε χρόνος για να διαμορφώσω μια άποψη γι’ αυτό. Στη συνέχεια οι ιστορίες πλήθαιναν και συνειδητοποίησα ότι δεν επρόκειτο για ένα μεμονωμένο περιστατικό. Ήξερα ότι έπρεπε να φύγω και να πάρω τα παιδιά μαζί. Στην ιδιωτική μας ζωή, εκείνος ήταν καλός οικογενειάρχης κι αυτό είναι το πιο επώδυνο. Νόμιζα ότι ήμασταν πολύ ευτυχισμένοι στον γάμο μας. Λάτρευα τη ζωή μου” (όπως ήταν), εξηγεί.

Στο άρθρο της, η διευθύντρια του περιοδικού ‘Αννα Γουίντουρ εξηγεί ότι συνάντησε την Τσάπμαν όταν ξέσπασε το σκάνδαλο. “Όταν πέρασα να δω την Τζορτζίνα λίγο μετά τα δημοσιεύματα, το σοκ την είχε αφήσει άναυδη, προσπαθούσε να καταλάβει τα συναισθήματά της –οργή, ενοχή, αποστροφή, φόβο”.

Η Τσάπμαν “ουδέποτε” υποψιάστηκε οτιδήποτε. “Καταρχήν, εκείνος ταξίδευε συνεχώς. Και ουδέποτε ήταν ο τύπος που ήθελε να ξέρω όλες τις μετακινήσεις του ανά πάσα στιγμή της ημέρας”, τονίζει. Ο Γουάινστιν “ήταν υπέροχος σύντροφος απέναντί μου. Ήταν φίλος, ένας έμπιστος που με στήριζε. Είναι μια μεγάλη προσωπικότητα… και… δεν ξέρω. Θα ήθελα πολύ να έχω απαντήσεις, αλλά δεν τις έχω”, δηλώνει.

Χαρακτηρίζοντας τον Γουάνστιν “χαρισματικό” και “απίστευτα ευφυή”, η Τσάπμαν εξηγεί ότι ο σύζυγός της μπορούσε να είναι “πολύ γενναιόδωρος επίσης”. “Είχε πληρώσει τις ιατρικές δαπάνες της μητέρας ενός φίλου μου η οποία έπασχε από καρκίνο του μαστού και έπρεπε να επισκεφθεί έναν φημισμένο γιατρό. Ήταν απίστευτος υπό αυτή την έννοια. Αυτό είναι και το πιο δύσκολο σε όλα αυτά… αυτή η μαύρη και άσπρη πλευρά…η ζωή δεν είναι έτσι”. Όμως η Τσάπμαν δεν θέλει να την βλέπουν ως θύμα, “γιατί δεν πιστεύω ότι είμαι”, εξηγεί. “Είμαι μια γυναίκα σε μια δύσκολη κατάσταση”.

Η Τσάπμαν αρχικά πήγε στο Λος Αντζελες με τα παιδιά της. Στη συνέχεια εγκαταστάθηκαν στο Λονδίνο, στο σπίτι του ηθοποιού Ντέιβιντ Ογιελόβο, φίλου από παλιά της Τζορτζίνα. Μετά η σχεδιάστρια και τα παιδιά πήγαν στο σπίτι των γονιών της. “Ζω μέρα με τη μέρα. Είναι δύσκολο; Εννοείται. Αλλά προσαρμόζεται κανείς. Άραγε η κατάσταση θα επιδεινωθεί; ‘Ίσως όχι”. Σήμερα δηλώνει έτοιμη να αφήσει το σπίτι στο Γκρίνγουιτς Βίλατζ, που πωλήθηκε, για να εγκατασταθεί με τα παιδιά της σε ένα αγρόκτημα στην πολιτεία της Νέας Υόρκης.

Για πολλούς λόγους, η Τσάπμαν επικοινωνεί σε τακτική βάση με τον Γουάινστιν, αλλά δεν μιλά για την ψυχική κατάσταση σήμερα του μεγιστάνα. Σηκώνοντας τα μάτια της στον ουρανό, η σχεδιάστρια δηλώνει: “Προφανώς, όταν ήμουν παντρεμένη μαζί του, δεν κατάλαβα την ψυχική του κατάσταση. Συνεπώς δεν είμαι η καταλληλότερη να απαντήσω”.

Και ο οίκος μόδας Marchesa που έμεινε στην αφάνεια όλη αυτή την περίοδο; Η κίνηση της Σκάρλετ Γιόχανσον να εμφανιστεί απαστράπτουσα με φόρεμα του οίκου σε αυτό το γκαλά είναι μια ένδειξη, ότι ο κόσμος της μόδας αρχίζει σιγά σιγά να δέχεται εκ νέου την Τσάπμαν στους κόλπους του. Η Άννα Γουίντουρ, η αρχισυντάκτρια του περιοδικού Vogue και διοργανώτρια του γκαλά, έδωσε τα εύσημα στην ηθοποιό για αυτή της την κίνηση, δηλώνοντας ότι ήταν μια μεγάλη χειρονομία υποστήριξης.

“Είμαι πεπεισμένη ότι η Τζορτζίνα δεν ήξερε τίποτε για τη συμπεριφορά του συζύγου της, συνεπώς δεν θα έπρεπε να την καταδικάζουμε για ό,τι συνέβη”, γράφει η Άννα Γουίντουρ. “Κανείς δεν θα έπρεπε να ευθύνεται για τις πράξεις του συντρόφου του. Αυτό που η Τζορτζίνα θα πρέπει να έχει είναι συμπόνια και κατανόηση”.

Η Γουίντουρ άλλωστε δεν είναι η πρώτη που υπερασπίστηκε την Τσάπμαν. Τον Δεκέμβριο, η ηθοποιός Αλίσα Μιλάνο σε τηλεοπτική εκπομπή ισχυρίστηκε, ότι η Τσάπμαν ήταν μια καταπληκτική γυναίκα κι ότι περνάει πολύ σκοτεινές στιγμές: “Είναι πολύ λυπηρό. Δεν είναι εύκολο γι ‘αυτήν, αλλά δεν έχω καμία αμφιβολία ότι όχι μόνο θα βγει από την άλλη πλευρά, αλλά αξίζει. Είναι μια καλή γυναίκα”.

Όμως οι αντιδράσεις σε αυτές τις κινήσεις υποστήριξης είναι ακόμα πολλές. Χαρακτηριστικά η Ρόουζ Μακ Γκάουαν θύμα του Γουάνστιν και πρώην συμπρωταγωνίστρια της Μιλάνο στην τηλεοπτική σειρά Charmed, δήλωσε ότι η στήριξη της Μιλάνο στην Τσάπμαν της προκαλούσε εμετό.

Από την πλευρά της, η Γιόχανσον που έκανε και την πιο προβεβλημένη κίνηση δήλωσε, ότι επέλεξε ένα φόρεμα Marchesa ως επίδειξη υποστήριξης για τις γυναίκες πίσω από το εμπορικό σήμα, την Τσάπμαν δηλαδή και την και συνιδρύτριά της Κέρεν Κρεγκ.

“Φορούσα Marchesa επειδή τα ρούχα τους κάνουν τις γυναίκες να αισθάνονται σίγουρες και όμορφες”, δήλωσε η Γιόχανσον στο περιοδικό Variety, “και χαίρομαι που υποστηρίζω ένα εμπορικό σήμα που δημιουργήθηκε από δύο εξαιρετικά ταλαντούχες και σημαντικές γυναίκες σχεδιάστριες”

Το ερώτημα είναι αν αξίζει την πτώση της η Τσάπμαν ή αν αξίζει μια νέα ευκαιρία, που τόσο όλοι αγαπούν στο Χόλιγουντ; Κι ακόμη πιο επίπονο το ερώτημα αν αξίζει μια πτώση της Τσάπμαν να συμπαρασύρει τη συνεργάτιδα και την μέχρι πρότινος πετυχημένη εταιρεία τους;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ