Σε ποιο ποσοστό οι σύνδεσμοι (links) που περιλαμβάνονται σε tweets και παραπέμπουν σε δημοφιλείς ιστοσελίδες, δημοσιεύονται από αυτοματοποιημένους λογαριασμούς (bots) και όχι από ανθρώπους;
Στο ερώτημα αυτό επιχειρεί να απαντήσει το αμερικανικό ερευνητικό κέντρο PEW το οποίο διενήργησε έρευνα στο πλαίσιο της ευρύτερης συζήτησης που βρίσκεται σε εξέλιξη στις ΗΠΑ, σχετικά με τις συνήθειες των Αμερικανών ως προς τις ειδήσεις, την έννοια της online ανταλλαγής απόψεων και την επικράτηση των «ψευδών ειδήσεων» στο διαδίκτυο.
Παρά το γεγονός ότι η έρευνα αυτή δεν αφορά τους Έλληνες και τις συνήθειές τους στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα συμπεράσματά της έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μπορούν να προκαλέσουν έναν ευρύτερο προβληματισμό.
Προκειμένου να διενεργήσει την έρευνα, το PEW Research Center χρησιμοποίησε έναν κατάλογο 2.315 από τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους και εξέτασε τα περίπου 1,2 εκατομμύρια tweets (που στάλθηκαν από τους χρήστες της αγγλικής γλώσσας) τα οποία περιελάμβαναν συνδέσμους με αυτούς τους ιστότοπους, κατά την περίοδο από 27 Ιουλίου έως 11 Σεπτεμβρίου 2017.
Τα αποτελέσματα απεικονίζουν τον ισχυρό ρόλο που διαδραματίζουν οι αυτοματοποιημένοι λογαριασμοί στη διάδοση συνδέσμων σε ένα ευρύ φάσμα προβεβλημένων ιστότοπων στο Twitter.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ